Jeg har bygget et tæt støjhegn, som indtil videre kun har en væg af stående 120x28 terrassebrædder. En markant forskel allerede. Jeg har læst en del om, at det bliver bedre med dobbelte vægge og med isolering imellem.

Det absolut billigste alternativ, der foreslås, er almindelig glasuld mellem væggene.

Jeg tænkte bare at lægge en skrånende bræt på toppen. Skal man fugtsikre glasulden på nogen måde, eller gør det ikke noget, hvis den bliver moderat våd? Andet billigt materiale?

Sørg for at have afløb nederst kun. Glasuld mugner eller rådner jo ikke, men hvis den bliver for våd, antager jeg, at lydisoleringen forringes.

• Synes
Kristian Ask
  • Laddar…
Markskive i stenuld er måske endnu bedre?

Jeg gætter lidt vildt på, at du får bedre reflekterende effekt, hvis du bruger en bred "lockpanel" som tætner de eventuelle sprækker i din eksisterende væg og sørger for at tætne ordentligt mod jorden. Pointen med at have stenuld i et støjhegn er jo for at absorbere støjen, hvilket det ikke gør i en tæt konstruktion... Se konstruktionen på NoiStop Green fx.

Håber du får fundet en god løsning uanset.

Bedste hilsener
Klabbarparn

Klabbarparn Klabbarparn sagde:
Jeg gætter lidt vildt på, at du får bedre reflekterende effekt, hvis du bruger en bred "lockpanel", som forsegler de eventuelle sprækker i din eksisterende væg og sørger for at tætne ordentligt mod jorden. Pointen med at have stenuld i et støjværn er jo at absorbere støjen, hvilket det ikke gør i en tæt konstruktion... Se konstruktionen på NoiStop Green fx.

Håber du finder en god løsning uanset.

Venlig hilsen
Klabbarparn
Skal kigge på det. Tanken slog mig, at det burde være en åben konstruktion mod vejen, hvor det dæmpende materiale er, for at det skulle absorbere.

Jeg tætede det meste mod jorden i dag.

• Synes
ricebridge
  • Laddar…
Kristian Ask Kristian Ask sagde:
Jeg tætnede det meste mod jorden i dag
Hvordan? Jeg leder selv efter gode idéer der.

ricebridge ricebridge sagde:
Hvordan? Jeg leder selv efter gode idéer der.
Jeg gravede en trykt regel ned på bagsiden, så den går op over nederste kant. Vi har meget sand i jorden, så træet holder meget længe selv under jorden.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.