44,033 læst ·
35 svar
44k læst
35 svar
Støder på metal hver gang jeg borer i gipsvæg HJÆLP
Hej.S SannaSund sagde:Skulle i dag få op et tungt spejl på væggen i gangen. Spejlet skal dels fastgøres i underkanten samt i overkanten.
da jeg har mærket hullerne ud i underkanten borer jeg først 1 hul for at sætte en plug hvilket går godt. Så det andet hul stopper efter 15 mm. Lyser man med en lommelygte, ser man, at der er metal derinde. Prøvede at flytte hullet såvel op som ned som til venstre som til højre. Overalt støder jeg på samme metalhindring.
Så nu har jeg typ 10 huller i væggen, så spejlet bare må op, så den dækker den frygtelige væg.
Hvad tror I, jeg er stødt på?? Væggen er i gangen og er en ydervæg. Kan jeg bare tage et metalbor og bore igennem metallet, eller kan jeg ødelægge noget væsentligt?? Kan det være el eller vand eller lignende??
Sådan ser væggen ud nu
Alle huller undtagen det længst til højre stopper. (ja jeg er født med tommelfingeren midt i hånden og kæmper efter bedste evne)
[billede]
3 scenarier i mine øjne.
Man kan have lagt en pladeregel på pladen for samling af gips eller så er det et vandskab.
Kan som sidste alternativ være en indbygget stålstolpe.
/Estwing
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 394 indlæg
Ehm.. tråden er 10 år gammel
Skyld i en evt. vandskade er nok den, som holder boremaskinen, knap den, som har givet et dårligt råd på en internetforum....Anna_H sagde:
Ikke nærtagende, men man bliver lidt irriteret på folk, der ikke kan læse ordentligt. En væg mod ydervæg i en entré ER IKKE en væg i en lejlighed mod en trappeopgang, så er det ikke en ydervæg.
Og hvis man på udsagnet "sådanne sidder i trappeopgange i etageejendomme" svarer "vi bor i hus", så betyder det på ren dansk "Nej, vi bor ikke i lejlighed".
Frem for alt bliver jeg irriteret over, at du driver med TS, når du insisterer på at køre videre om lejligheder. Det er efter min mening meget ubehageligt at påpege for TS, at du mener, hun er uklar ved bevidst at vælge at mistolke det, hun skriver som et "det KUNNE være en lejlighed, hun mener, hvis man virkelig strækker det, som står skrevet".
Stop med pjat.
Antag, at det er en vandledning, men du fortsætter med at holde fast i din indbrudssikring, og at det vil hæfte ekstra godt; så bliver du jo skyldig i vandskaden, der opstår, hvis de vælger at bore igennem pladen. Det indser du, ikke?
Så nej, jeg er ikke nærtagende, men jeg ønsker ikke, at TS dummer sig, da det faktisk er mere sandsynligt, at det er el, vand eller kloak og IKKE indbrudssikring. Det kunne måske være bagsiden af elsækken?
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 394 indlæg
Det fandtes før, men den ser ud til at være forsvundet igen?Dr Benz sagde:
Vi spørger @Per Eskilsson
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Hur fäster man trallplankor som trappor i ett vangstycke i metall?
Altan & Uteplats -
Återställa kattlucka i dörr med metall
Fönster & Dörrar -
Vilket lim är starkast för uppsättning gardinstång av metall mot kakel
Badrum -
Fladjern, metalbånd 1x15 mm søges
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Hur borra ett axialt hål genom ett rundblock utan metallsvarv?
Metall - stålkonstruktioner, svets och smide