44,032 læst ·
35 svar
44k læst
35 svar
Støder på metal hver gang jeg borer i gipsvæg HJÆLP
Nu må du stoppe! Jeg driller virkelig ikke TS, men du opfører dig som et nærtagende barn lige nu desværre.Anna_H sagde:Ikke nærtagende, men lidt irriteret bliver man jo på folk, der ikke kan læse hvad der står. En væg mod ydervæg i en gang er IKKE en væg i en lejlighed mod en trappeopgang, så er det ikke en ydervæg.
Og hvis man på udsagnet "sådanne sidder i trappeopgang i etageejendomme" svarer "vi bor i hus", så betyder det på ren dansk "Nej, vi bor ikke i lejlighed".
Frem for alt bliver jeg irriteret over, at du driller TS, når du insisterer på at plapre om lejligheder. Det er efter min mening meget ubehageligt at påpege for TS, at du mener, hun er utydelig ved at vælge at mistolke det hun skriver som et "det KUNNE være lejlighed, hun mener, hvis man rigtig strækker sig på det som står skrevet".
Stop fjolleri.
Antag det er en vandledning, men du fortsætter med at plapre om din indbrudssikring, og at det vil fæste ekstra godt, så bliver du jo ansvarlig for vandskaden, der opstår, hvis de vælger at bore igennem pladen. Det forstår du, ikke?
Så nej, jeg er ikke nærtagende, men jeg ønsker ikke, at TS gør sig til grin, da det faktisk er mere sandsynligt, at det er el, vand eller afløb og IKKE indbrudssikring. Det kunne måske være bagsiden af elskabet?
Jeg har ikke plapret om TS men lavet et indlæg som svar på et af dine indlæg: Hvis jeg har plapret, er det på dig, der åbenbart har en dårlig dag. Så dine påstande om at jeg plaprer om det kan fæstne ekstra godt, forstår jeg ikke engang, hvor du får fra? Det er nok dig, der bør læse og holde styr på, hvem der skriver hvad i tråden!!!!
Da jeg skrev mit indlæg, havde jeg ingen anelse om, hvad det var for et hus, og uanset om det var en villa eller en hel slot, så er der mange sådanne, der er brugt både som bolig og til f.eks. virksomhed, hvor man har særlige krav til indbrudssikring, så det er slet ikke mærkeligt, hvis der skulle være en plade der. At f.eks. sætte en dør med forstærket indbrudssikring, som er almindeligt i dag, og ikke have omgivne vægge i samme klasse er jo fuldstændigt meningsløst.
Og at tro, det er el eller afløb, kan man nok gå ud fra, at det ikke er, da disse for det meste er af plast og ikke metal. Og vandledningsrør som er så grove at de dækker hele den bombardement med boreforsøg lyder vist lidt for fantastisk.
Og at metallet ligger præcis 15 mm indenfor ydervæggen i alle hullerne, betyder at det er lige på indersiden af gipsen og at alle dine opremsede rør og kabler skulle ligge lige tæt op ad gipsen i alle hullerne lærer jo et barn at forstå, at de ikke gør.
Så stop fjolleriet og hold dig i stedet til emnet!
Senest redigeret:
det va plåt bakom alla utom ett hål! om det vore inbrottsskydd borde det vell va heltäckande?Matti_75 sagde:
kan det va en bærende stålbjælke i væggen?
Jeg har været med om det der, væggen bestod af flere lag, plade-fiber-gips, totalt 20mm. Spurgte på Hornbach i Malmö, hvor de sagde, at der var blevet sat en renoveringsplade på den oprindelige væg, og at det var ret almindeligt i en lejlighed som denne.
Årsagen kan jeg ikke huske. Og det var en indervæg, midt i lejligheden.
Dog synes jeg det er mærkeligt, at ikke hele din væg er pladeret.
http://www.europrofil.se/index.php?page=inbrottsskydd
I denne situation ville det have været godt med en konstruktionsplan. Hvis ikke du har, har en nabo måske, eller bygningskontoret, spørg.
Eller spørg i et byggemarked, om de ved noget om konstruktionen.
Årsagen kan jeg ikke huske. Og det var en indervæg, midt i lejligheden.
Dog synes jeg det er mærkeligt, at ikke hele din væg er pladeret.
http://www.europrofil.se/index.php?page=inbrottsskydd
I denne situation ville det have været godt med en konstruktionsplan. Hvis ikke du har, har en nabo måske, eller bygningskontoret, spørg.
Eller spørg i et byggemarked, om de ved noget om konstruktionen.
Jeg satte en plade mellem 2 reglar fordi der gik en masse vandrør bagved, var iof i en lejlighed
Har du intet på den anden side af væggen, på ydersiden altså?
Er det overetage? Hvad findes der ovenover hallen i så fald?
Hvor gammelt er huset?
Synes det virker langt ude at sætte plade reglar til installationslaget, men det er måske almindeligt?
Har du intet på den anden side af væggen, på ydersiden altså?
Er det overetage? Hvad findes der ovenover hallen i så fald?
Hvor gammelt er huset?
Synes det virker langt ude at sætte plade reglar til installationslaget, men det er måske almindeligt?
Huset er fra 1990. På den anden side af væggen er der intet andet end træfacade.
Dette er stueetagen. Ovenpå har vi badeværelse, men afløbsstammen og vandrørene går, så vidt jeg ved, i dag ved vores trappe. Ret tydeligt hvor den er.
Det er ulogisk for mig, at det skulle være vandrør, men som sagt, jeg ved det ikke. Lige ved siden af hullerne har vi jo et vandbåret element, men rørerne går ned i væggen, så jeg har svært ved at se, at det skulle være dem også.
Dette er stueetagen. Ovenpå har vi badeværelse, men afløbsstammen og vandrørene går, så vidt jeg ved, i dag ved vores trappe. Ret tydeligt hvor den er.
Det er ulogisk for mig, at det skulle være vandrør, men som sagt, jeg ved det ikke. Lige ved siden af hullerne har vi jo et vandbåret element, men rørerne går ned i væggen, så jeg har svært ved at se, at det skulle være dem også.
Fra 90'erne var de huse, jeg skrev om også. Trist jeg ikke kan huske, hvad han sagde om væggen, om det var brandvæg eller hvad. Jeg tror det er ok at bore gennem pladen, hvis boret kun går så dybt som gennem, det er vel ret usandsynligt, at el/vand ledninger ligger så tæt på. Men det er, hvad jeg tror, jeg troede ikke, der fandtes pladevægge heller.
Føles som om nogen anden, der bor i rækken, må vide noget om væggene.
Føles som om nogen anden, der bor i rækken, må vide noget om væggene.
Hej, de fleste vi har talt med tror, at vi burde kunne bore igennem metallet.
Finder ingen konstruktionsplan nogen steder desværre.
Men jeg bekymrer mig bare over, at det kunne være noget, der ødelægges væsentligt.
En regelsøger hjælper jo ikke alligevel fordi den ikke fortæller, hvad der faktisk er der. Mere end metal hvilket jeg allerede har opdaget. Åbenbart
Finder ingen konstruktionsplan nogen steder desværre.
Men jeg bekymrer mig bare over, at det kunne være noget, der ødelægges væsentligt.
En regelsøger hjælper jo ikke alligevel fordi den ikke fortæller, hvad der faktisk er der. Mere end metal hvilket jeg allerede har opdaget. Åbenbart
Nyfniken: du havde nok helt ret.
Efter mange overvejelser borede jeg i dag gennem metallen med en 2 mm bor. Det var ret let at komme igennem. Men nu kan man klart og tydeligt mærke, at det trækker fra hullet, så jeg antager, at det er ventilation, vi har stødt på.
Hvis jeg har forstået mine snedkervenner rigtigt, bør det ikke være noget problem, så længe der kommer til at sidde en skrue der, som tætner?
Efter mange overvejelser borede jeg i dag gennem metallen med en 2 mm bor. Det var ret let at komme igennem. Men nu kan man klart og tydeligt mærke, at det trækker fra hullet, så jeg antager, at det er ventilation, vi har stødt på.
Hvis jeg har forstået mine snedkervenner rigtigt, bør det ikke være noget problem, så længe der kommer til at sidde en skrue der, som tætner?