Hej, hvilket fint resultat! Hvordan ser gangstien ud efter vinteren? Håber du stadig følger tråden. Jeg overvejer at lave en fin lille siddeplads i haven :-)

Katy83 Katy83 sagde:
Hej, hvilket flot resultat! Hvordan ser gangvejen ud efter vinteren? Håber du stadig følger tråden. Jeg overvejer at skabe en fin lille siddeplads i haven :)
Alt ser lige sådan ud som før, bare med meget ukrudt nu i år desværre.
Ellers er alt intakt, og intet har flyttet sig. Jeg kan tage et billede senere i dag.

• Elsker
  • Synes
Katy83 og 1 anden
  • Laddar…
J jonaslatt sagde:
Hej tänkte återkoppla lite.
Är i helhet jätte nöjd. Gick åt lite mer cement än vad jag trodde. Men förutom detta så är jag jätte nöjd.
Där det blev dumma vinklar så hällde jag ut cement utan formen. Sen när det börja stelna så tog jag en pinne och formade själv stenar av det.
Fogsanden blev verkligen pricken over iet.

Formarna köptes på Jem o fix. Använda to form hele tiden. Tyvärr super dårlig kvalitet første sprack direkte men løse det med sølv tape.. Anden ramme va sprækket på tre steder når jeg åbne boksen. Men også her gik bruge tape
[billede] [billede] [billede]
Flot! Vi overvejer at støbe nu i foråret, hvad havde du for underlag under? Grus?

Stemmer godt. Jord og grus. Gjorde det ret enkelt, sjusket under. Men resultatet blev godt.

• Synes
Murbyggare og 1 anden
  • Laddar…
J jonaslatt sagde:
Stämmer bra. Jord och grus. Gjorde rätt enkelt, slarvigt under. Men resultatet blev bra.
Tak for hurtigt svar!

superfint! Kan man støbe ind til husfacaden eller skal der være et lille mellemrum?

J jonaslatt sagde:
Hej tænkte lige følge op. Er i det store hele virkelig tilfreds. Der gik lidt mere cement til end jeg troede. Men bortset fra dette er jeg virkelig tilfreds. Hvor der blev dumme vinkler hældte jeg cement ud uden formen. Da det begyndte at stivne tog jeg en pind og formede selv sten af det. Fuguesanden blev virkelig prikken over iet.

Formerne blev købt på Jem og Fix. Brugte to forme hele tiden. Desværre super dårlig kvalitet, den første sprang straks, men jeg løste det med sølv tape. Den anden ramme var sprunget tre steder, da jeg åbnede kassen. Men også her kunne tape bruges. [billede] [billede] [billede]

J jonaslatt sagde:
Prøvede i dag at støbe en omgang. Bare for at se hvordan det bliver inden man går rigtigt i gang.

Var lettere end hvad jeg troede.
Dog Jam og fix skabelon. Sprang på tre steder da jeg prøvede en omgang..

Ikke god kvalitet kan jeg sige desværre. Men ellers blev jeg virkelig tilfreds med resultatet.
Hej igen, kan du huske hvor meget vand/cement du brugte for at få perfekt konsistens?

Alle nævner "cement-forbrug". Bemærk, at cement er bindemidlet i beton, som er en blanding af cement og noget som en ballast, som sand og eventuelt makadam. Vil ikke være en besserwisser, bare så ingen køber ren cement i byggemarkedet, blander med vand og hælder i. Det holder ikke så godt! Køb færdig beton på sæk (færdigblandet sand og cement), hvis du er usikker, eller køb cement og sand hver for sig, hvis du skal støbe meget og vil spare nogle penge!

For perfekt konsistens må man prøve sig frem, køber man færdigblandet beton (tør), så står der på sækken omtrent, hvor meget vand man skal have i. Tager man for lidt vand, er det næsten umuligt at få fjernet bobler og huller, tager man for meget vand, bliver betonen ikke lige så stærk, men for fliser rækker betonens styrke langt alligevel.

Når det kommer til konsistens, er det vigtigere hvordan man blander. Det er som at lave en hjemmelavet mayonnaise. Veksel mellem vand og cement/sand, start med vand og afslut med cement/sand (eller færdig beton-pulver pose), så du hele tiden har en cremet konsistens. En almindelig fejl er, at man hælder al tørvaren i på én gang, får betonen kornet og derefter hælder i mere vand, hvilket direkte kan gøre betonen meget løs.

• Synes
Murbyggare og 1 anden
  • Laddar…
mexitegel mexitegel sagde:
Du skal nok søge på mønsterbeton i stedet, der findes nogle tråde om det her på forummet.

Det der skaber mønsteret kaldes stempler og udvalget er større i udlandet. EBay plejer der at være en del på.

Hvilket forarbejde du skal lave afhænger af, hvad der findes der i dag, men typisk er det 20 cm bærelag 0/32 underst.
Findes der ikke noget mønster, der ligner brosten????

• Synes
Murbyggare
  • Laddar…
J jonaserik sagde:
Nej men går att få till ett mönster, själva mönsterdelen kan man snickra ihop själv, hur man vill ha det. Blir lite fnas/skarpa kanter när formen tas bort och måste jämnas till. Är det nedförsbacke kan man mönstra så det rinner bort i spåren. Lite att se hur här.
[link]
Undskyld mig men du har kun sendt en google søgning, så jeg ved ikke, hvad du henviser til med det linket🙁Mener du, at vi skal lave en egen form fra bunden? Der findes tusind grimme skabeloner, men ingen almindelige med brostensmønster, så frustrerende😔

Det med brosten er nok ikke muligt, en brosten er ligesom lidt unik i sig selv med forhøjninger på oversiden. Det med linket var bare, hvad man kunne gøre selv og som info. I øvrigt intet som jeg kan anbefale.

• Synes
Malinelisabeth
  • Laddar…
J jonaserik sagde:
Det med brosten er nok ikke muligt, en brosten er ligesom lidt mærkelig i sig selv med bakker på oversiden. Det med linket var bare hvad man kunne gøre selv og som info. I øvrigt intet som jeg kan anbefale.

Se billede det går men den side e ikke pålidelig🙁

M Malinelisabeth sagde:
Se billede det går men den side e ikke pålidelig🙁
Har ingen problemer med at den ikke skulle være pålidelig, nok så at det er din data som siger noget.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.