Velkommen i klubben :)

• Synes
Niovas
  • Laddar…
Prøvede i dag at støbe en omgang. Bare for at se, hvordan det bliver, inden man går i gang for alvor.

Var lettere end hvad jeg troede.
Dog Jam o fix mall. Sprang på tre steder, når jeg prøvede en omgang.

Ikke god kvalitet kan jeg desværre sige. Men ellers blev jeg rigtig tilfreds med resultatet.

J jonaslatt sagde:
Forsøgte i dag at støbe en omgang. Bare for at se hvordan det blev, inden man går i gang for alvor.

Det var enklere, end jeg troede.
Dog Jam og fix skabelon. Knækkede tre steder, da jeg forsøgte en omgang..

Ikke god kvalitet kan jeg desværre sige. Men ellers blev jeg rigtig tilfreds med resultatet.

Hvordan gik formen i stykker?

Jeg havde ingen værktøj. Uden lagde jeg formen på gruset. Hældte i cement...så tog jeg en træpind og rørte rundt lidt og bankede på formen. Så da jeg løftede den op, var den knækket tre steder.

Hvad skal man beregne på tørretid, inden man kan gå på det. Hvis man begynder at støbe udenfor nu. Cirka 10 grader om dagen.

J jonaslatt sagde:
Hvad skal man beregne på tørretiden, inden man kan gå på det? Hvis man begynder at støbe udenfor nu. Omkring 10 grader om dagen
Jeg ville have ventet til næste weekend. Ved ikke hvor du bor, men her i Göteborgsområdet har vi haft minusgrader om natten på det seneste. Ingen grund til at risikere, at det fryser i stykker, inden betonen får gang i hærdningen. Men gangbar bør det være efter 3-4 timer fra du støber. Er det solrigt og blæser lidt, så hurtigere end det.
Læg nogle timer til, så kan du benytte gangen uden problemer, uden at være forsigtig.

• Synes
Maria T
  • Laddar…
Begynd i dag at tage mine gamle sten op. Jeg skal benytte lejligheden til at udvide lidt.. Der er græs nu. Skal jeg leje en pladevibrator og jævne ud, eller er det nok at rulle over jorden nogle gange med sådan en tung rulle, man trækker foran sig. Kan ikke komme på navnet nu. Ældre model.

Hej, jeg tænkte på at give lidt feedback. Jeg er generelt meget tilfreds. Brugte lidt mere cement, end jeg troede. Men bortset fra det, er jeg meget tilfreds. Hvor der blev dumme vinkler, hældte jeg cement uden formen. Så når det begyndte at stivne, tog jeg en pind og formede selv sten ud af det. Fugesandet blev virkelig prikken over i'et.

Formene blev købt på Jem og Fix. Brugte to forme hele tiden. Desværre super dårlig kvalitet, den første revnede med det samme, men løste det med sølv tape. Den anden ramme var revnet tre steder, da jeg åbnede kassen. Men også her kunne tape bruges.
Stenterrasse lavet af cement med mønstre af formede sten, omkranset af fugesand. Nogle plader er delvist synlige mod en husmur. Rød murstenshus med en nyanlagt cementgang ved indgangsparti. Hvid bænk og en sæk står ved trappen. Græsplæne på begge sider af stien. Flisebelægning i en gårdhave ved siden af et hus med rød murstensvæg. Trætrappe og grøn plæne ses i baggrunden. Hvid bænk ved siden af.

• Synes
fantis11 og 9 andre
  • Laddar…
Kommer der op ukrudt i fugerne så? :)

• Synes
Joysep86
  • Laddar…
A Argahusbyggaren sagde:
Kommer det opp ukrudt i fugerne senere? :)
Godt spørgsmål. Har ikke haft det så længe endnu. Men indtil videre kan intet ses.

• Synes
Argahusbyggaren
  • Laddar…
Blev så bra !! Skal selv prøve, hvor meget cement blev det til sidst? Hvad lagde du mellem stenene? Holder det stabilt?

J jonaslatt sagde:
Hej tænkte jag återkoppla lite.
Är i helhet jättenöjd. Gick åt lite mer cement än vad jag trodde. Men förutom detta så är jag jättenöjd.
Där det blev dumma vinklar så hällde jag ut cement utan formen. Sen när det börja stelna så tog jag en pinne och formade själv stenar av det.
Fogsanden blev verkligen pricken över iet.

Formarna köptes på Jam o fix. Anvendte två formar hele tiden. Tyvärr super dålig kvalité första sprack direkt men löste det med silver tejp.. Andra ramen va spräckt på tre ställen när jag åbne lådan. Men även här gick anvenda tejp
[billede] [billede] [billede]
J jonaslatt sagde:
Hej tänkte återkoppla lite.
Är i helhet jättenöjd. Gick åt lite mer cement än vad jag trodde. Men förutom detta så är jag jättenöjd.
Där det blev dumma vinklar så hällde jag ut cement utan formen. Sen när det börja stelna så tog jag en pinne och formade själv stenar av det.
Fogsanden blev verkligen pricken över iet.

Formarna köptes på Jam o fix. Anvendte två formar hele tiden. Tyvärr super dålig kvalité första sprack direkt men löste det med silver tejp.. Andra ramen va spräckt på tre ställen när jag åbne lådan. Men även här gick anvenda tejp
A Argahusbyggaren sagde:
Kommer det op ukrudt i fugerne sen? :)

J jonaslatt sagde:
Hej tænkte give lidt feedback. Er overordnet meget tilfreds. Der gik lidt mere cement til, end jeg havde troet. Men bortset fra det er jeg meget tilfreds. Der, hvor der blev mærkelige vinkler, hældte jeg cement uden formen. Så, da det begyndte at stivne, tog jeg en pind og formede selv stenene af det. Fugesandet blev virkelig prikken over i'et.

Formene blev købt på Jam o fix. Brugte to forme hele tiden. Desværre super dårlig kvalitet, den første revnede med det samme, men fik løst det med sølv tape.. Den anden ramme var revnet tre steder, da jeg åbnede kassen. Men også her gik det med tape
ville også gerne vide forbruget af cement Skal selv i gang med dette snart :)

Kan desværre ikke svare på hvor mange sække der gik til.

I sommer begyndte der desværre at komme ukrudt mellem fliserne. (som altid) desværre.

Jeg købte sand til at have mellem fliserne. Kan have heddet fugesand på byggmax. Næste år vil jeg prøve at vaske det hele en omgang, så bliver det sikkert en eller to sække ny fugesand igen da.
Men fliserne holder rigtig godt.
Jeg måtte tage nogle fliser op for at flytte robotslingan lidt, men det gik fint at lægge fliserne tilbage igen.

Så kan man tænke på, at robotten fik lidt sværere ved at køre over de ujævne fliser. Nogle gange stopper den, fordi den tror, nogen løftede den op, for der er en lidt ujævn overflade. Mellem sten og fuge.

• Synes
Joysep86
  • Laddar…
Tag ikke for fint sand mellem, gerne 0-8 for at undgå, at det rejser sig.

• Synes
Niovas og 1 anden
  • Laddar…
At pudre med lidt cement i bunden inden det støbes, gør at det bliver som tørcement og hårdt, mere cement og ukrudt har svært ved at slå rod ved at gå ned mellem, da det er som beton ned ad fugen. Klart så fæstner det, der støbes, mod bunden og kan blive svært at tage op en enkelt del. Bare at vælge selv.

• Synes
Keisha
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.