Som projekt #2 (nummer ét var at støbe store portstolper) vil jeg nu rive en gammel mur ned og bygge en ny, der skal fungere som støtte for vores parkeringsplads, der ligger ~60 cm højere end den tilstødende græsplæne. Se nedenstående billede.
I skrivende stund tænker jeg på to forskellige metoder til det kommende projekt.
Metode 1: Støbe en sokkel i beton og stable murblokke som nedenfor.
Metode 2: Støbe en mur som nedenfor med engangs-støbematrise.
Det, der taler for metode #2, er, at jeg kan bygge en form, der passer til den lille klippefremspring, der ligger til højre i billedet nedenfor. Jeg slipper dermed for at skære murblokke, og jeg kan også integrere LED-lys i muren ind mod parkeringen. Ja, og så kan jeg lide at arbejde med beton... ;-)
Spørgsmålet er bare, hvor jeg kan finde disse engangsmatriser i celleplast? Jeg ved, at Sundolitt har to modeller, men der må da være flere leverandører af disse matriser?!?
Har nogen andre støbt mur med engangsmatriser, og hvad bør man i så fald tænke på udover det sædvanlige ved betonstøbning (dvs. stabil formsætning, armering og vibrering)?
Pas på jer selv, og ha' en rigtig god fortsættelse på fredagen!
Lidt feedback til mig selv og jer, der er interesserede i at støbe mure med mønstrede sider.
Nova Betonggolv tilbyder engangsmatricer (også matricer for mønstret beton til belægning, som genbruges) >> länk
HydraTec tilbyder også de samme matricer som Ahlsell (varemærket Valero, se post ovenfor). Disse matricer kan bruges flere gange under visse forudsætninger >> länk
//S
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.