19,453 læst ·
19 svar
19k læst
19 svar
Støbe tynd plade af beton
Plaster du formen ind straks efter støbning, eller begynder du at eftervande næste dag?Ogguls26 sagde:God eftermiddag,
jeg tror jeg skal prøve med en færdigblandet beton på sæk, jeg støber i solide forme, der er forankrede i et bord, men alligevel bøjer pladen sig ca. 1-2 mm, så det bliver som et udtrukket U.
For mig virker det som om, der bliver en krympning i oversiden af støbningen, når det hærder, selvom jeg vander!
Hvis nogen ved hvorfor, ville det være interessant at få svar![]()
Hej,
dels er det sjovt at lykkes, så det bliver perfekt, og dels for at forstå, hvorfor det bliver sådan, og hvordan man kan parere, så det bliver rigtigt.
Plastikindpakker med det samme, vander om morgenen dag 2, dag 2-3 begynder pladen at blive konkav.
1-2 mm mod næste plade, som tilslutter, bliver ikke pænt, og underliggende skuffer afslører, at pladen ikke er lige, hvilket ikke ser pænt ud.
dels er det sjovt at lykkes, så det bliver perfekt, og dels for at forstå, hvorfor det bliver sådan, og hvordan man kan parere, så det bliver rigtigt.
Plastikindpakker med det samme, vander om morgenen dag 2, dag 2-3 begynder pladen at blive konkav.
1-2 mm mod næste plade, som tilslutter, bliver ikke pænt, og underliggende skuffer afslører, at pladen ikke er lige, hvilket ikke ser pænt ud.
Klik her for at svare