Overvejer at støbe en plade til TV bænken, som er 1800x400mm. Kunne godt tænke mig at den kun er omkring 15-20mm tyk, hvordan skal man armerer og med hvad for at det skal fungere?
Er det almindelig finbeton man skal bruge, eller er der noget specielt?
(Havner denne tråd i det rette forum?)
Er det almindelig finbeton man skal bruge, eller er der noget specielt?
(Havner denne tråd i det rette forum?)
Jeg ville nok bruge nogle 12mm jern på længden og derefter pudsnet på det hele....finbeton eller ekspanderbeton ville jeg have prøvet....
Ja selvfølgelig er det tyndt, men der må være en løsning på dette. Har surfet lidt rundt og der findes bordplader som er omkring 20mm. At lave den 40mm ville se meget besværligt ud.pelle242 sagde:
Jeg tror absolut det fungerer...vær lidt forsigtig når man skal bære den bare.....det er jo ikke nogle store penge, så det er vel bare at prøve.....MB77 sagde:
Glem ikke kameraet....
Jeg ville undgå armeringsjern, når det er så tyndt, da du risikerer ghostning. Brug polyvinylalkohol-fiber eller glasfiber. Vi støbte en ca 1600x350x19 plade, hvor vi anvendte pva-fiber. Det større problem var at forhindre, at pladen bøjer sig i hærdningsprocessen.
Blander man dette direkte i betonen da? Eller ligger det i lag?Nilsson2 sagde:
Hej Nilsson2,
præcis det problem jeg får, når jeg støber tyndt, forsøger mig med køkkenborde i 25 mm, støber med 1 del beton 2 dele sand, vinkeljern + hønsetråd og tyndt armeringsnet. Pladerne slår sig/bøjer sig i hærdningen. Hvordan gjorde du for at forhindre det??? Meget taknemmelig for svar da jeg slider mit hår med dette lige nu
)
præcis det problem jeg får, når jeg støber tyndt, forsøger mig med køkkenborde i 25 mm, støber med 1 del beton 2 dele sand, vinkeljern + hønsetråd og tyndt armeringsnet. Pladerne slår sig/bøjer sig i hærdningen. Hvordan gjorde du for at forhindre det??? Meget taknemmelig for svar da jeg slider mit hår med dette lige nu
Jeg har støbt skrivebord på 1kvm st, 22mm tykke, uden problemer.
Ganske finmasket armeringsnet, ekspanderbeton og stabil form. Efter hærdning limede jeg en 4mm krydsfiner under hele som ekstra forstærkning, det gjorde det også nemmere at fastgøre ben og lignende.
Fik en revne i en af pladerne, det var nemt at gøre usynlig med lidt flydespartel og en svamp.
Ganske finmasket armeringsnet, ekspanderbeton og stabil form. Efter hærdning limede jeg en 4mm krydsfiner under hele som ekstra forstærkning, det gjorde det også nemmere at fastgøre ben og lignende.
Fik en revne i en af pladerne, det var nemt at gøre usynlig med lidt flydespartel og en svamp.
God eftermiddag,zeus_axel sagde:Jeg har støbt skriveborde på 1kvm st, 22mm tykke, uden problemer.
Fik en revne i en af pladerne, gik nemt at gøre usynlig med lidt flydespartel og en svamp.
jeg tror jeg skal prøve med en færdigblandet beton i sæk, jeg støber i solide forme, som er forankret i et bord, men alligevel bøjer pladen sig ca. 1-2 mm, så det bliver som et udstrakt U.
For mig virker det, som om der bliver en krympning i oversiden af støbningen, når det hærder sammen, selvom jeg vander!
Hvis nogen ved hvorfor, ville det være interessant at få svar