God aften alle.
Jeg er ved at begynde at bygge døre til entréen. Tanken først var, at det skulle blive porte, men det vil sandsynligvis blive dør.
Spørgsmålet er, om døren vil sætte sig, og hvad jeg kan gøre for at modvirke det. Er der nogen, der har et tip?
Vedhæfter skitse i 4D :thinking:
Skitse af en trædør med lodrette og vandrette planker, der ligner et hegn med pileformede toppe.
De stående regler tænker jeg 45×70
De horisontale 22×70 og de stående 22×45

R
P Pappa1986 sagde:
God aften alle.
Er ved at begynde at bygge døre til entréen. Først tænkte jeg, det skulle blive porte, men det vil sandsynligvis blive en dør.
Spørgsmålet er, om døren vil sætte sig, og hvad jeg kan gøre for at modvirke det. Nogen der har et tip?
Vedlægger skitse i 4D :thinking:
[billede]
De stående regler tænker jeg 45×70
De horisontale 22×70 og de stående 22×45
Du skal have noget på diagonalen, tænk Z

R RapidSledge sagde:
Du skal have noget på diagonalen, tænk Z
Ok. Er det nok med så som jeg har tegnet eller skal diagonalen gå der hvor jeg har sat 2 punkter?
Er det nok med en plade som er 22×70?
En håndtegnet skitse af en hegnsport med lodrette planker og diagonale afstivninger.
Tak for svar :D

R
P Pappa1986 sagde:
Ok. Er det nok med sådan som jeg har tegnet, eller skal diagonalen gå, hvor jeg har sat 2 punkter?
Er det nok med en brædt som er 22×70?
[billede]
Tak for svaret :D
P Pappa1986 sagde:
Ok. Er det nok med sådan som jeg har tegnet, eller skal diagonalen gå, hvor jeg har sat 2 punkter?
Er det nok med en brædt som er 22×70?
[billede]
Tak for svaret :D
Som du har tegnet

• To hvide dobbeltdøre med sorte håndtag og hængsler, designet som traditionelle ladeporte.
  • Rød træport med lodrette brædder og sort metalhåndtag, sat i en hvid ramme. Det ligner en garage- eller ladeport, omgivet af lidt vegetation forneden.
  • Synes
Pappa1986
  • Laddar…
R
I denne position på stræberne bliver der træk på dem, ikke noget problem nogle gange, men på en port skal de være ved hængslet nede og holde op døren mod den øvre Forestil dig, at du vender billedet på hovedet

R rävlyan sagde:
I dette tilfælde på stræverne bliver der træk på dem, ikke forkert nogle gange, men på en port
skal de stå på hængslet nede og holde op døren mod den øvre
Forestil dig at du vender billedet på hovedet
Undskyld min dumhed, men hvordan mener du? Hvis man forestiller sig billedet med de røde døre, er det sådan det skal være, eller mener du, at diagonalen skal være til den anden side?

Fulkemisten
Stræben skal begynde ved det nederste hængsel. Men egentlig er det ligegyldigt. Jeg har forsøgt at bygge mine porte, så de peger "opad", de hænger ned sig på modsatte side af hængslerne efter et stykke tid.

Senest redigeret:
  • Synes
Pappa1986 og 1 anden
  • Laddar…
R
P Pappa1986 sagde:
Undskyld min dumhed, men hvordan mener du? Hvis man forestiller sig billedet med de røde døre, er det sådan, det skal være, eller mener du, at diagonalen skal være i den anden retning?
Som Fulkemisten også siger
Jepp, som de røde døre, støtten skal stå på det nederste hængsel.

• Synes
Pappa1986
  • Laddar…
R
Så at du har en lade på grunden. Logdøren burde se ud som de røde døre.

• Synes
Pappa1986
  • Laddar…
Mange tak for alle svar. Nu ved jeg, hvordan jeg skal bygge :D(y)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.