Hej
Jeg skal bygge en Terrasse, så jeg skal støbe nogle stolper.
Jeg har købt en jordbor hos Jula, som er 150 i dia.
Jeg har ikke behov for at komme over jorden med stolpen, da jeg skal have stolper op til "bærelinjen".
Jorden er sand, da jeg bor på en sandbanke.
Er det fint at støbe direkte i hullet, eller bør man bruge rør med tanke på, om frosten kan tage fat i stolpen?
Er en dia på 150 mm nok?
/Johan
Jeg skal bygge en Terrasse, så jeg skal støbe nogle stolper.
Jeg har købt en jordbor hos Jula, som er 150 i dia.
Jeg har ikke behov for at komme over jorden med stolpen, da jeg skal have stolper op til "bærelinjen".
Jorden er sand, da jeg bor på en sandbanke.
Er det fint at støbe direkte i hullet, eller bør man bruge rør med tanke på, om frosten kan tage fat i stolpen?
Er en dia på 150 mm nok?
/Johan
Senest redigeret:
Du bør lægge en form for plastikpose/sæk i hullet, før du støber, ellers bliver betonen svækket.
Det går måske godt uden?
Men det er en billig forsikring.
Det går måske godt uden?
Men det er en billig forsikring.
Brug plintrør, de koster ikke så meget....
Jeg ville i hvert fald smide lidt beton i bunden, derefter trykker du armeringsjernene og røret på plads og fikserer dem. Når det er hærdet færdigt, hælder du resten af betonen i til plinten.
Jeg ville i hvert fald smide lidt beton i bunden, derefter trykker du armeringsjernene og røret på plads og fikserer dem. Når det er hærdet færdigt, hælder du resten af betonen i til plinten.
Det blev plintrør 200 mm og 1.2 m ned i jorden med armeringsjern. Jeg har boret og gravet en del i dag 6 huller, så nu er der kun 7 huller tilbage at bore og grave, så det bliver støbning næste weekend.
Klik her for at svare