På byggmax hjemmeside står der, at allerede efter et døgn kan jeg bruge betonen, jeg har støbt. Passer det virkelig, at hvis jeg støber en lille kant i dag, så kan jeg i morgen på samme tid begynde at mure lecablokke på den?
Hvordan gør man så med efterskylning osv.?
Hvordan gør man så med efterskylning osv.?
Nej du har ret, det behøves nok ikke nu.
Hvor længe skal betonen hærde, før jeg kan begynde at mure på den da? Jeg fjernede garageportene i går, og det jeg skal støbe igen er dels hullerne efter karmene (som var indstøbt i pladen) og dels støbe igen en kant, eller hvad man kalder det. Lecablokkene vil mest hvile på den eksisterende plade, så kanten vil ikke tage så meget vægt, tror jeg. Så spørgsmålet er, hvor længe dette skal hærde, før jeg kan mure.
Hvor længe skal betonen hærde, før jeg kan begynde at mure på den da? Jeg fjernede garageportene i går, og det jeg skal støbe igen er dels hullerne efter karmene (som var indstøbt i pladen) og dels støbe igen en kant, eller hvad man kalder det. Lecablokkene vil mest hvile på den eksisterende plade, så kanten vil ikke tage så meget vægt, tror jeg. Så spørgsmålet er, hvor længe dette skal hærde, før jeg kan mure.
Det er jo bare den gamle åbning, jeg skal smalle af lidt, så det går nok hurtigt at mure. Så når det har hvilet en dag, skal jeg begynde at fjerne et støbt hvælving, som spærerne står på.
Klik her for at svare