Hej!

For et par dage siden støbte jeg en plade på ca. 2 kvm til et pumpehus for at huse udstyr samt pumpe til en dybdeboring. På pladen er der en gulvafløb, der leder cirka 2 meter til en stenkiste, da evt. lækage og spild kan forekomme. Problemet er, at jeg ikke lavede et fald mod gulvafløbet og nu overvejer jeg, om man måske i stedet kan støbe en kant på alle kanter for at forhindre, at fremtidigt stående vand ikke skal strømme ind i trækonstruktionen? Eventuelt også flydespartle et fald til gulvafløbet i fremtiden?

Pladens nuværende konstruktion:

Tværsnit af betonplade med to lag; øverst 50 mm fyldt med prikker, nederst 100 mm med zigzag mønster.

Hvordan jeg tænkte at jeg skulle løse problemet:

Diagram af en betonkonstruktion med mål på klackens sider, 95 mm øvre kant, 25 mm sidekant, og 175 mm højde, set fra siden.

Hvordan skulle man løse dette på bedste måde, så betonen eksempelvis fæster til den allerede støbte del og ikke revner? Og den ydre "væg" på støbningen ville i så fald kun være for syns skyld, så man ikke ser cellplasten.

Forventer ikke at belaste pladen med mere end ca. 400 kg.
Det kan nævnes, at det primært kun vil blive som vandforsyning om sommeren, så jeg er ikke bekymret for kuldebroer via betonen.

Måske mure en kant med smalle lecablokke?

• Synes
fribygg
  • Laddar…
useless useless sagde:
Ingen dum idé faktisk. Det skal jo faktisk være så enkelt som muligt!

useless useless sagde:
Brede isolerede lecablokke eller Ytong er nok bedre, leca leder kulde ret godt.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.