Skal støbe et gulv til et kommende badeværelse i min torpargrund. Af lidt forskellige årsager bliver det ikke godt at fortsætte med træbjælkelag i badeværelset.

Tænker at fylde op med ca. 20-30 cm singels, 10 cm epscement, 10 cm celleplast (+epscement), yderligere 10 cm epscement, flydespartel.

Rummet, som jeg skal støbe i, har i øjeblikket tre vægge. Den ene er muren mod ydervæggen. Den anden er en kældervæg, og den tredje er hjertetvægen. Men jeg har brug for at mure en mur op, der lukker "bassinet".

Jeg har lidt overvejelser om, hvorvidt dette er en god løsning eller ej?

Men frem for alt er jeg meget usikker på, hvordan jeg skal gøre, hvor cementen møder træbjælkelaget. Badeværelsesvæggen står ca. 30 cm uden for hjertetvægen, gulvreglarne stikker altså 30 cm ind i badeværelset. Jeg har også en række gulvvarmeslanger og vandledninger, der går ind i et af rummene. (Se vedhæftede billeder).
Jeg har talt med Eps, og de mener, at det fungerer fint at dække alt træ med bygningsplast.

Da epscementen vil blive støbt op til overkanten af gulvreglarne, vil flydespartelen også ligge på gulvspånet i ca. 10 cm. Fungerer det? Tænkte i så fald også at have bygningsplast der, for at undgå vedhæftning.

Mod muren, jeg skal mure, antager jeg, at jeg bare kan lægge bygningsplast fra toppen af gulvregel og ned over murens inderside?

Bør jeg have nogen afstand til murene, så pladen ikke støbes fast til væggen (og ikke bliver flydende)?

Det blev lidt forvirrende, men jeg håber, I forstår!

/Jon

• Ledninger og rør i et ufuldstændigt badeværelsesgulv med synlig murstensvæg og træramme, belyst af en arbejdslys.
  • Træbjælkelag med plastafdækning og synlig jord, murværk og rør i et rum. En kat ses på bjælken øverst til venstre.
  • Grund med sand og grus i et ufærdigt badeværelse, rør og kabler langs væggen, en skovl, en spand, og umonterede vægge.
Hej! Hvordan løste du det hele, jeg står nu over for et lignende problem. Tak på forhånd. Tom

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.