Rookie når det gælder støbning, så lidt råd ville være dejligt.
Jeg har fjernet tærskel jernet mm for at skabe en blødere indkørsel og et fald ud af garagen. Årsagen er, at jeg har monteret en loftskydedør. Der bliver ikke noget nyt jern.
Den gamle garageplade er fra 60'erne, typ.
Der vil blive omkring 20 mm stenmjöl mellem pladerne og den nye støbning.
Naturligvis skal det rengøres fra div løs beton mm.
Nu er spørgsmålet.
- Hvad skal jeg støbe med?
- Har jeg brug for en form for "primer", så den nye støbning hæfter?
Ja den er god. Årsagen til at vælge reparationsbeton er foruden fiberarmeringen at den har bedre holdbarhed mod vejsalt og at den er mere letflydende hvilket er vigtigt for denne type reparationer.
Jeg skal lave en hældning fra højre til venstre i billedet ovenfor. Altså fra det glatte garagegulv ned mod fliserne. Tæt på kameraet bliver det i niveau med fliserne, og længst væk i billedet ca. 2 cm højere end fliserne. Fliserne har en hældning væk i billedet.
Jeg skal skabe et fald fra højre til venstre på billedet ovenfor. Dvs fra det glatte garagegulv ned mod fliserne. Tættest på kameraet bliver det i niveau med fliserne, og længst væk i billedet ca. 2 cm højere end fliserne. Fliserne har et fald bagud i billedet.
Er det denne primer du tænker på?
[link]
Mere letflydende end finbeton men ikke som flydespartel, hold bare vandmængden nøjagtigt som på sækken, fungerer godt til at bygge fald med. Usikker på om den primer er til udendørs brug på horisontale flader, Bemix Korrohäft er ellers bedst: http://www.finja.se/App_Resource/Page/file/bemix/5002-1.pdf
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.