Hej,

Vet ikke om jeg lagde det under det rette forum, flyt det i så fald..

Jeg skal jævne en gammel plade i en maskinhal/garage/værksted. Ca. 60 kvm vil blive fyldt med ca. 6-12 cm (ujævnt som sagt).

Jeg har tænkt mig at bruge selvnivellerende beton (bestille bil med rende).
K30 med flydetilsætning?

Så til spørgsmålene; Skal jeg bruge primer og i så fald hvilken?

Har hørt, at denne flydebeton skal kunne blive helt glat ved stort set bare at vibrere og trække det ud manuelt med en form for sloda, er det korrekt, eller er der noget mere, jeg skal tænke på?

Med venlig hilsen
Simon

Den skal gå og vibrere ud. Sørg bare for, at de nye stænger, du lægger ud over overfladen, er i den rigtige niveau, så du kan trække over dem med "slodan". Er det dig selv, der skal gøre det, eller har du hjælp? Det kan tage lidt tid, men forbered alt, så når bilen kommer, kan du i princippet hælde ud og vibrere med det samme.

//
Alan

Alan sagde:
Den skal gå og vibrere ud. Se bare til at de nye stænger du lægger ud over overfladen er med rigtig niveau, så du kan trække over dem med "slodan". Er det dig selv, der skal gøre det, eller har du hjælp? Det kan tage lidt tid, men forbered alt, så når bilen kommer, kan du i princippet hælde ud og vibrere med det samme.

//
Alan
Kan nok arrangere en eller et par personer til at hjælpe, men ingen der har direkte erfaring med det.

Stængerne? Du mener altså, at jeg har brug for noget at trække slodan mod alligevel?

Præcis det rigtige niveau er svært at afgøre, da jeg skal vurdere mængden, og så bliver det det niveau, det bliver..

Hvad jeg har hørt er, at man ikke behøver noget at trække efter, men at betonen flyder så let, at den lægger sig "i vand" nærmest selv, bare man sørger for at trække den ud nogenlunde..

Hvordan er det med primeren? Ingen der har noget klart og godt svar angående det?

//SM

Er overfladen ren og rimeligt grov, så skal det nok gå uden primer, med rimeligt grov mener jeg brædetrukken eller grovere. Derefter skal du nok ikke regne med, at betonen flyder helt af sig selv, for der er forskel på beton og flydespartel. Men bestil fuldflow så skal det nok gå godt.

hempa111 sagde:
Er overfladen ren og nogenlunde grov så skal det gå godt uden primer, med nogenlunde grov mener jeg skurebræt eller grovere. Så skal du nok ikke regne med at betonen flyder ud helt af sig selv, for der er forskel på beton og flydespartel. Men bestil fuldflyd så skal det nok gå godt.
Det var en gammel "bondegjuten" plade, gjorde rent den med kaustisk soda og vand. Skyllede på vand lige før lasten kom.

Betonen flød ikke ud helt så godt som jeg havde troet, sled som et dyr med min hjemmebyggede sloda, fik de 6 kubikmeter ud nogenlunde godt (lidt hårdt at gøre alt selv, skulle have været to der havde sloda og en der målte med laser). Der blev et par punkter som var lidt lavere end beregnet, men det generer mig ikke alt for meget, overfladen blev ret okay, men jeg valgte at slibe overfladen med ABS-slip (sten).

Alt i alt kostede pladen ca. 14kkr inkl. armering, lejning af ABS slip og 6 kubikmeter k30 C4 beton.

Om et par uger skal jeg lægge klinker, granitkeramik 10mm tyk gennemfarvet.

MVH/
Simon

• Synes
Premolar
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.