Vi har brug for at bygge en stativ til 16 postkasser i grundejerforeningen, hvor jeg bor. Kasserne kan enten placeres på række, men det ville måske være mere praktisk at have to rækker med 8 på hver. En infotavle bør også kunne rummes.
Er der nogen, der har en tegning af en lignende genstand at dele?
Er der nogen, der ved, om Posten har synspunkter på, hvordan sådanne skal udformes?
MVH
Vitaudi
Er der nogen, der har en tegning af en lignende genstand at dele?
Er der nogen, der ved, om Posten har synspunkter på, hvordan sådanne skal udformes?
MVH
Vitaudi
er det til flypost, så sæt dem på et højt rør..............
I skal støbe ned 3 jern, hvor I kan bolte fast 2 lange 45X170 trykte reglar, tag et par meter i længde, til eventuelt nye naboer, eller når naboerne begynder at fikse nye store, låsbare postkasser, som hos os. 110--120 cm op, bør være passende til overkanten, så postis kan nå dem fra sideruden.
I skal støbe ned 3 jern, hvor I kan bolte fast 2 lange 45X170 trykte reglar, tag et par meter i længde, til eventuelt nye naboer, eller når naboerne begynder at fikse nye store, låsbare postkasser, som hos os. 110--120 cm op, bør være passende til overkanten, så postis kan nå dem fra sideruden.
Senest redigeret:
Medlem
· Västra Götaland
· 2 575 indlæg
Hør med posten på din lokalitet. Vores kasser skulle sidde i en vis højde. Jeg har glemt, hvad målene var, men jeg tror ikke, vi ville have klaret det med 2 rækker oven på hinanden. Det kan have været mellem 80 og 100 cm fra jord til overkant kass.
Vi fik skældud af posten for at vores kasser sad i forskellige højder. Så vi fikset det (en regnvejrsdag husker jeg). Dagen efter lå der sedler i kasserne med tak fra posten
Vi fik skældud af posten for at vores kasser sad i forskellige højder. Så vi fikset det (en regnvejrsdag husker jeg). Dagen efter lå der sedler i kasserne med tak fra posten
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 indlæg
Med to rækker så må vel den ene række sidde bagved lidt ovenover.
Toværelses har jeg aldrig set men lange enrækkere (sommerhusområder).
Tror posten kan lide enrækkermodellen mere.
Som tidligere skrevet 3 stolper, galvaniseret rør eller trykimprægneret men jeg ville nøjes med 2st 45x95.
Højden er jo bare at prøve, sæt dig i bilen og stræk armen ud.
Protte
Toværelses har jeg aldrig set men lange enrækkere (sommerhusområder).
Tror posten kan lide enrækkermodellen mere.
Som tidligere skrevet 3 stolper, galvaniseret rør eller trykimprægneret men jeg ville nøjes med 2st 45x95.
Højden er jo bare at prøve, sæt dig i bilen og stræk armen ud.
Protte
højden er ca 1 m ifølge posten
http://www.posten.se/sv/Kundservice/Sidor/Placera-brevladan-ratt.aspx
http://www.posten.se/sv/Kundservice/Sidor/Placera-brevladan-ratt.aspx
Så i en avis for længe siden, kan have været LAND, der var der en fyr, som ville spare postbilen, han mente, at det sled på bilens kobling at liste frem langs en lang postkasserække, så han byggede et stort hjul, som postbuddet kunne rulle rundt med, mens han stod stille med bilen.
Måske et underligt men sjovt lille projekt
Måske et underligt men sjovt lille projekt
Vi har 2 eksisterende postkassesamlinger i fællesskabet, og disse har postkasser i to rækker samt faktisk både på forsiden og bagsiden. Postbuddet stiger ud af sin bil for at dele posten ud, og det ser ud til, at det har været sådan i mange år uden nogen klager. Vores postkassesamling vil være midt i en krydsning i området, hvorfor 16 postkasser på række ikke er optimalt. Postbuddet vil stadig være nødt til at stige ud af sin bil.
Jeg er ikke helt tilfreds med konstruktionen af de eksisterende postkassesamlinger, derfor kopierer jeg dem ikke bare direkte, men spørger her, om nogen har idéer at dele. Et tag på postkassesamlingen ville være godt, da der skal være en infotavle integreret i postkassesamlingen, og det ville være rart, hvis man kan stå i fred og ro og læse meddelelser uanset vejret.
Jeg er ikke helt tilfreds med konstruktionen af de eksisterende postkassesamlinger, derfor kopierer jeg dem ikke bare direkte, men spørger her, om nogen har idéer at dele. Et tag på postkassesamlingen ville være godt, da der skal være en infotavle integreret i postkassesamlingen, og det ville være rart, hvis man kan stå i fred og ro og læse meddelelser uanset vejret.
Højden skal være under bakspejlet på en personbil, mange ugepostkasser ødelægger dette mønster (bør forbydes).
Derefter skal stativet fikses, så det er muligt at skovle uden at lægge en vold ved kasserne, og det er godt, hvis stolperne sidder langt tilbage, mange ugepostkasser (bør forbydes) sidder på fundament og ødelægger konceptet.
Derefter skal stativet fikses, så det er muligt at skovle uden at lægge en vold ved kasserne, og det er godt, hvis stolperne sidder langt tilbage, mange ugepostkasser (bør forbydes) sidder på fundament og ødelægger konceptet.
Kasserne bør sidde på en lige række med 1m højde til indkastet. Tal med jeres lokale postkontor, så kan I få en beskrivelse/ønske om, hvordan det bør se ud.
Det mest almindelige er dog, at man støber stolper, sætter stolper, så liggende reglar til at fastgøre kasserne på og at der normalt sidder et v-formet tag øverst. Over kasserne sidder der normalt plader til lokal info osv..
Vi sætter virkelig pris på at blive spurgt, så kassegruppen tilpasses efter vores behov. At forlade bilen er IKKE ønskværdigt. Har I diskuteret placeringen for kassegruppen med posten? Der er ret mange regler, der gælder for, hvor man skal sætte kassegrupper osv..
Med venlig hilsen
landpostbudet
Det mest almindelige er dog, at man støber stolper, sætter stolper, så liggende reglar til at fastgøre kasserne på og at der normalt sidder et v-formet tag øverst. Over kasserne sidder der normalt plader til lokal info osv..
Vi sætter virkelig pris på at blive spurgt, så kassegruppen tilpasses efter vores behov. At forlade bilen er IKKE ønskværdigt. Har I diskuteret placeringen for kassegruppen med posten? Der er ret mange regler, der gælder for, hvor man skal sætte kassegrupper osv..
Med venlig hilsen
landpostbudet
Har de ikke automatkasse? :xZixten sagde:Så i en avis for længe siden, kan have været LAND, der var der en fyr, der ville spare postbilen, han mente, at det sled på bilens kobling at liste frem langs en lang postkasserække, så han byggede et stort hjul, som postbudet kunne rulle rundt, mens han stod stille med bilen.
Måske et usædvanligt, men sjovt lille projekt![]()
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 indlæg
En gang i verden så havde "vores" postis en SAAB 95, altså den forrige model. Automatgear fandtes nok ikke til den.
I dag er det nok kun automatgear.
I dag er det nok kun automatgear.
Klik her for at svare