Hej!
Jeg har søgt på Google i en time nu efter stilladser, som man bruger, når man murer skorstene.
Det jeg leder efter, er et stillads af aluminium, som man bygger rundt om skorstenen, som kan justeres afhængig af skorstenens størrelse og tagets hældning.
Eksisterer sådanne stilladser, eller skal man svejse et selv?
//Wubbler
Jeg har søgt på Google i en time nu efter stilladser, som man bruger, når man murer skorstene.
Det jeg leder efter, er et stillads af aluminium, som man bygger rundt om skorstenen, som kan justeres afhængig af skorstenens størrelse og tagets hældning.
Eksisterer sådanne stilladser, eller skal man svejse et selv?
//Wubbler
Jeg har faktisk tænkt på det, men det føles som om det bliver en dyr affære sammenlignet med (hvis det nu findes) færdige stilladser eller et hjemme svejset.
Der må vel findes en virksomhed, der laver stilladser til skorstensmuring?
Der må vel findes en virksomhed, der laver stilladser til skorstensmuring?
Det er sådan jeg plejer at gøre, men de har en tendens til at blive ustabile og ret farlige faktisk, da de bygges hurtigt og let... En færdig opstilling af aluminium, som man bare bærer op og skruer fast, ville være en drøm.peternicklas sagde:
//Wubbler
For et sådan engangsjob vil det med stor sikkerhed blive billigere at hyre et stilladsfirma end at bestille et specialtilpasset stillads, der passer til dit tag/skorsten.Wubbler sagde:
Jo, det ville have været sandt, hvis det ikke var, fordi jeg arbejder som murer. Tanken med dette stillads er, at jeg skal kunne bruge det til 90% af alle skorstensopgaver og ikke bruge halvdårlige stilladser, som man samler på 30 minutter, så man kan gå i gang med arbejdet.vojma sagde:
Jeg har set mig omkring her på byggahus, og de trækonstruktioner, der bygges, ser fantastiske ud, men de har ofte taget en hel dag at bygge, og den tid har man ikke, hvis det skal være rentabelt. Jeg har været steder, hvor det stillads, vi bygger, har bestået af en platform, der er stablet op på teglsten, som ligger direkte på taget efter at have skubbet et par tagsten op og sikret med en brædde med to skruer. Det er ikke så sjovt, men tiden til noget bedre findes ikke, da man vil i gang.
Derfor er jeg ude efter et rigtigt aluminiumsstillads. Jeg vil kunne arbejde sikkert og lave et godt stykke arbejde for mine kunder, der betaler mig.
Medlem
· västragötaland
· 1 557 indlæg
Har aldrig set nogen bruge en aluminium stillads til det uden man må bygge en af træ selv. Skorstenene varierer jo meget i størrelse og forskellige taghældninger, så jeg tror det er umuligt for færdig aluminium stillads at fungere. Jeg arbejder som blikkenslager, har været på byggepladser, hvor de har haft stilladsbyggere der og bygget stillads, men alligevel måtte bygge træstillads rundt om skorstenen.
Er du ikke bange for at importere så findes det her:
http://www.accesscaffinternational.com/alloy-towers/chimney-scaffold.php
http://www.accesscaffinternational.com/alloy-towers/chimney-scaffold.php
Klik her for at svare