Har et lille hus bygget -56. Snart renoveret det meste, men nu er jeg kommet til det gamle fyrrum/vaskerum. Dette rum ligger i biytan med garage og opbevaring. Hele biytan er bygget i store sten, som når man borer i dem, bliver det kun smågrus i borehullet. Alt er hvidmalet i lang tid, men netop i det, som skal blive vaskerummet, er der masser af huller, fordi det tidligere har tjent som fyrrum. Her har der garanteret stået en oliefyr. Får også snart en varmepumpe ind i dette rum, som ikke er over mere end ca. 5 kvadratmeter. Prøver at få lidt orden, inden pumpen kommer. Nu til spørgsmålet. Vil fikse væggene, for de er forfærdelige. Kan man lægge en slags puds på for derefter at male? Som sagt er der en masse gamle huller i væggene, men ingen puds lr sten der er faldet af. Så ved jeg ikke med loftet, for det kan være asbestplader i hele biytan. Ved ikke, hvordan man ser det, men det er tynde hvidmalede plader. Vil ikke gøre indgreb i dette, men tror I, det er muligt at lime panelplader i loftet, typisk perlespor paneler. Ville være taknemmelig for lidt forslag.
Tina
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.