Jeg har anlagt en stenkiste (model i plast fra Mr Flowout) til lvp. Blev lidt træt af at grave, så jeg overvejer, om dybden er for lille. Gravedybde ca. 55 cm med 10 cm 8-16 i bunden. Stenkisten er 30 cm høj, så der er omkring 15 cm jord ovenpå. Overvejer varmekabel i røret. Er der risiko for problemer med frysning, så jeg burde tage det op og grave dybere? Bor i Stockholmsområdet.

Det var ambitiøst. Jeg lader mit kondensvand bare dryppe ned på jorden, og det har aldrig frosset.

Tak, det lyder betryggende. Er det en luft-/vandvarmepumpe du har?

Jeg har en luft/luft, der sidder på væggen med en k0ndesslange, og vi kører meget køling.

Køler kører man vel, når det er varmt, så derfor vil kondensvandet ikke fryse.
Jeg gætter på, at TS har anlagt stenkisten for at tage sig af vandet fra afrimningerne om vinteren.

• Synes
Dortmunder DAB
  • Laddar…
F Fuga sagde:
Jeg har anlagt en stenbrønd (model i plast fra Mr Flowout) til lvp. Blev lidt træt af at grave, så jeg overvejer, om dybden er for sparsomt beregnet. Gravdybde ca. 55 cm med 10 cm 8-16 i bunden. Stenbrønden er 30 cm høj, så der er omtrent 15 cm jord ovenpå. Jeg overvejer at have varmekabel i røret. Er der risiko for problemer med frysning, så jeg burde tage det op og grave dybere? Bor i Stockholmsområdet.
Hvordan dimensionerede du stenbrønden? Hvor stor har man brug for til 50 liter om dagen på gammel landbrugsjord?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.