Hej lille overvejelse vedrørende en trappe. er det muligt at få en fornuftig trappe i dette hul. eller bliver det en stige ud af det..
Har lavet en enkel skitse. Sidder i dag en vindeltrappe, men den er 450mm bred, føles smal og besværlig at bære ting i. Nogen med viden om trapper må gerne komme med forslag ideer.

Svært at se, hvad du mener. Men tror ikke, du mener, at trappen er 45cm bred?
Planløsning oppe og nede. Mål fra gulv til gulv. Mål på hvilken plads, du kan undvære på nederste plan. Så kan jeg give dig et svar.

T Tompafix sagde:
Svært at se, hvad du mener. Men tror ikke, du mener, at trappen er 45cm bred?
Plantegning oppe og nede. Mål fra gulv til gulv. Mål på hvilken overflade, du kan undvære på nedre plan. Da kan jeg give dig et svar.

Ser du vedlagte pdf? Der findes de mål samt et billede

ag72 ag72 sagde:
Ser du bifogade pdf? Där finns de mått samt en bild
Jeg er ked af det, men forstår nok ikke din tegning.
Antager at gulv til gulv er 3000mm. Er det trappehullets bredde som er 1170mm?
Hvor ligger denne dør i forhold til alt?
For at kunne give et forslag på en trappe behøves mere info. F.eks. hvilken overflade kan benyttes på stueetagen og hvor kan trappen komme op på øverste etage. Det ser man meget godt på plantegningen

Ok skal forsøge at lave en bedre beskrivelse i morgen, har liter flere billeder mm

ag72 ag72 sagde:
Ok skal prøve at lave en bedre beskrivelse i morgen, har lidt flere billeder mm
Top. Mål trappens bredde og længde også.

Se om denne skitse virker

Nu er jeg med. Tror ikke du kan fasa af hjørnet. Der burde være tagspær, der ligger der, som trappetårnet hviler på. Trodde først du havde en overetage, deraf min forvirring :D
For at få en bedre trappe, vil der være behov for meget mere plads. En lige trappe i det nuværende hul ville blive ekstremt stejl. Omkring 60 graders hældning som bedst, og en 45 graders regnes som en stejl trappe.

Ok, måske må leve med spiraltrappen.... bare at den er så trang at gå i. Tænkte om de gik at få en bredere trappe på en eller anden måde. Det er en betonhvælving, men de måske ikke går at fasede af alligevel.

En eventuel forbedring kunne eventuelt være et nyt rækværk, der følger vindeltrappens form. Jeg kan forestille mig, at knopperne kan være i vejen, og at have et rækværk, der går lige, når trappen drejer, ikke er det bedste.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.