Hej lille overvejelse vedrørende en trappe. er det muligt at få en fornuftig trappe i dette hul. eller bliver det en stige ud af det..
Har lavet en enkel skitse. Sidder i dag en vindeltrappe, men den er 450mm bred, føles smal og besværlig at bære ting i. Nogen med viden om trapper må gerne komme med forslag ideer.
Har lavet en enkel skitse. Sidder i dag en vindeltrappe, men den er 450mm bred, føles smal og besværlig at bære ting i. Nogen med viden om trapper må gerne komme med forslag ideer.
Jeg er ked af det, men forstår nok ikke din tegning.ag72 sagde:
Antager at gulv til gulv er 3000mm. Er det trappehullets bredde som er 1170mm?
Hvor ligger denne dør i forhold til alt?
For at kunne give et forslag på en trappe behøves mere info. F.eks. hvilken overflade kan benyttes på stueetagen og hvor kan trappen komme op på øverste etage. Det ser man meget godt på plantegningen
Se om denne skitse virker
Nu er jeg med. Tror ikke du kan fasa af hjørnet. Der burde være tagspær, der ligger der, som trappetårnet hviler på. Trodde først du havde en overetage, deraf min forvirring 
For at få en bedre trappe, vil der være behov for meget mere plads. En lige trappe i det nuværende hul ville blive ekstremt stejl. Omkring 60 graders hældning som bedst, og en 45 graders regnes som en stejl trappe.
For at få en bedre trappe, vil der være behov for meget mere plads. En lige trappe i det nuværende hul ville blive ekstremt stejl. Omkring 60 graders hældning som bedst, og en 45 graders regnes som en stejl trappe.
Klik her for at svare