Hej!
Købte et hus for et stykke tid siden, jeg forsøger at gøre kælderen til en ok område at være i men giver snart op. Lugten øgede markant, da jeg rev et gillestue med våd glasuld (billeder findes i en anden tråd)
Har drænet (har ingen fugtskader tilbage alt er tørret op)
Rev alt organisk
Vasket alle vægge med klorin
Tredobbel ventilation i vaskerum
Dobbelt i de andre rum.
Ozon.
Men lugten kommer alligevel tilbage.. nogle af rummene er brugt som redskabsskur lugter lidt af jord.
Det, som jeg ikke har testet, er at male væggene om kan lugt sidde i gammel maling/beton?
Det er træbjælkelag op med lugtet overalt føler ingenting der.
Er maling om håbløst med?
Hjælp!
Købte et hus for et stykke tid siden, jeg forsøger at gøre kælderen til en ok område at være i men giver snart op. Lugten øgede markant, da jeg rev et gillestue med våd glasuld (billeder findes i en anden tråd)
Har drænet (har ingen fugtskader tilbage alt er tørret op)
Rev alt organisk
Vasket alle vægge med klorin
Tredobbel ventilation i vaskerum
Dobbelt i de andre rum.
Ozon.
Men lugten kommer alligevel tilbage.. nogle af rummene er brugt som redskabsskur lugter lidt af jord.
Det, som jeg ikke har testet, er at male væggene om kan lugt sidde i gammel maling/beton?
Det er træbjælkelag op med lugtet overalt føler ingenting der.
Er maling om håbløst med?
Hjælp!
Helt sikkert har andre bedre tips og erfaring, men har du testet en solid affugter? Vi havde en knap mærkbar kælderlugt, men efter at en affugter har stået der nogle dage, føles det næsten som bedre luft i vores kælder end på boplanet.
Nej!namnbyte sagde:
Har sat en luft-luft varmepumpe ind som altid står og kører i kælderen men måske kan det sammenlignes?
Hvor gammel er kælderen? Jeg antager, at der ikke kan skjule sig noget gammelt afløb eller ventil et sted, hvis du har revet alt ud. Hvad er det for et loft? Jeg hjalp med at tage et kælderloft ned engang i en 20'er-villa. Det virkede som en slags tynde skiferskiver, og bag dem var der en form for uldisolering. Ikke træ- eller stenuld, men mere som fåreuld eller lignende. Under alle omstændigheder lugtede det helt forfærdeligt, når vi fik det ned. Mærkeligt nok lugtede der ikke af noget særligt udover gammel kælder, før vi begyndte at tage loftet ned.
Klik her for at svare