Hej! Jeg har overvejet et stykke tid at bygge nye indervægge i kælderen, mod betonvæggen. Der var tidligere, men de tidligere ejere havde sat træregler samt isolering direkte på betonen. Så det måtte fjernes.

I hvert fald, har læst lidt om stålskeletter. Virker ikke så kompliceret eller dyrt. Nogen der selv har gjort det i kælderen? Noget jeg skal tænke på? Jeg skal i øvrigt ikke isolere, bare sætte gipsplader op.

Vedhæfter også nogle billeder.

• Rødmalet kældervæg med hvide spartelpletter, trægulv og gulvlampe i loftet. Tråd handler om bygning af nye indervægge.
  • Mur i kælder med afskallet maling, radiator og planter på vindueskarmen. Forberedt til at bygge med stålregler og gips, ikke isolering.
  • Gul betongvæg i en kælder med målsætning skrevet på, ledninger og en træloft i baggrunden.
Det er ikke mug på det sidste billede? Man kan se det lidt dårligt. Men for en sikkerheds skyld, spray Klorin før den nye væg kommer op.
Stålreglar er en helvedes trevlig opfindelse.

ricebridge ricebridge sagde:
Er det ikke skimmelvækst på det sidste billede? Det ses lidt dårligt. Men for en sikkerheds skyld, sprøjt Klorin før den nye væg kommer op.
Stålregler er en rædselsfuld dejlig opfindelse.
Det grå? Nej, det er puds

• Synes
ricebridge
  • Laddar…
L llonnqvistt sagde:
Det grå? Nej det er puds
aha ok.

Nu er jeg den forkerte person til at give råd, men jeg har fået den idé fra at læse, at det er vigtigt, at luft kan strømme bag væggen.

Der findes et nøjagtigt magen til spørgsmål som dit, tror jeg, hvor BH-panelet har svaret.

• Synes
llonnqvistt
  • Laddar…
Få en stuknittetang så bliver det lettere at fastgøre stålreglerne sammen. Hvis du tror, der kan komme fugt mod kældervæggen, ville jeg have plastret bag gipsen og lavet en luftspalte.

Manganbangan Manganbangan sagde:
Gjorde samma grej härom året. Läs min tråd, hoppas den hjälper dig

[link]
Tak for det! Men du havde kun stålsyller i loft og gulv, så træ regler? Fungerer det?

Manganbangan Manganbangan sagde:
Gjorde samme ting for et år siden. Læs min tråd, håber den hjælper dig

[link]
Jeg ville ikke have brugt træregler, men kørt med stål hele vej(g)en.

• Synes
toolman77
  • Laddar…
L llonnqvistt sagde:
Tak for det! Men du havde kun stålreglar i loft og gulv, så træreglar? Virker det?
Godt drænet og ca. 5 cm fra væg. Fik hjælp af en bekendt, der arbejder med fugt og vandskader ✌

• Synes
llonnqvistt
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.