Jeg har forsøgt at finde et svar på min overvejelse, men når jeg søger, finder jeg for meget info. Mit problem er, at jeg skal sætte en (yder)væg op med stålregler, og på den væg vil jeg fastgøre liggende panel. Hvordan skal jeg fastgøre dette til stålreglerne? Eller er det sådan, at jeg skal droppe stålreglerne og i stedet bruge træregler 10-30 mm fra ydervæggen. Så har jeg ingen problemer med at fastgøre panelet...

Er det en kældervæg?

Du skal skrue panelet, alternativt skrue fast en spikerregel.

mäh! :)
Jeg står overfor præcis samme problemstilling (indsiden af kældervæg altså). Har ikke besluttet mig endnu for, hvordan jeg skal gøre, men at skrue panelen er jo som sagt en mulighed, hvis man altså finder en god skrue. Et andet alternativ, jeg har overvejet, er at skrue en stående 20x45 lægte fast på den stående stålregel og så sømme panelet på den. Med ventileret luftspalte bagved altså. Matti_75 mente nok noget lignende.

Senest redigeret:
Jeg efterisolerer lige nu huset med stålregler. Kig på Lindab RFLEX.

At skrue panelet virker besværligt - bedre at sømme.

Jeg skulle have monteret en dampspærre på stålreglerne og derefter en tynd liste, typ 22x45 som hehehe skriver. Derefter panel på dette.

Det går udmærket at skrue panelet, hvis man har en rimelig skruemaskine. Bruger man farvematchede skruer (hvid til hvidt panel osv.) ser det godt ud desuden, jeg plejer at bruge grabber gipseskruer 3,9x32. "Hæng" vinkelhagen på brættet, når du sætter skruen, så ender den samme sted hver gang også ;)

Senest redigeret:
vojma sagde:
Jeg ville have monteret en dampspærre på stålreglerne og derefter en tynd ribbe, typ 22x45 som hehehe skriver. Derefter panel på dette.
Hvor er du med reglerne hvis du bruger dampspærre, ikke i kælderen håber jeg for din skyld.

Beklager, havde ikke klart for mig at det var kældervæg. Læste kun "ydervæg".

Har været opslugt af arbejde i kælderen, men tak for alle svar.
For at svare på visse spørgsmål så ja det er en kældervæg og ja det er ydervæg!
Overvejer faktisk at følge possum77's råd om at skrue panelet og jeg bruger Festool T15
så skruningen er intet problem :)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.