Excel Excel sagde:
Selv fastgjorde jeg stålreglarne med vinkeljern mod væggen, brugte to pr. regel. Kun isolering foroven.

Derefter to lag fiberarmeret gips og så fliser.
Hvordan?

Excel
K Kris1 sagde:
Hvordan?
med skrue

Excel Excel sagde:
med skruv
Smart!
Men jeg mente hvordan vinklen sidder mod reglen, med lidt luft mellem
Excel Excel sagde:
med skruv
Haha, smart. Jeg mente mere om du lod der være en luftspalte mellem væggen og reglen. Så vinkeljernet agerer afstandsstykke.

Senest redigeret:
Excel
Luftspalte på nogen cm, den opmurede væg var heller ikke spidset op.

Excel Excel sagde:
Luftspalte på nogen cm, den opmurede væg var heller ikke spidset.
Denne metode passer nok til mig da betonvæggen bagved er ret ujævn.

Troligtvis bliver det stålregler med vinkeljern samt fibergips. Luftspalte oppe og nede.
I det ene hjørne findes den gamle tilluft, skal jeg lade den være åben så der suges luft ind i væggen eller skal jeg mure den til? Jeg vil lave et nyt hul til ventil.

• Væg i byggeregning med åbent område i hjørnet markeret med gul cirkel, viser gammelt luftindtag.
Excel
Jeg ville nok have muret igen, kan ikke se vitsen med at have frisk luft bag pladen.

Excel Excel sagde:
Selv fikserede jeg stålreglerne med vinkeljern mod væggen, brugte to per regel. Kun isolering ovenpå.

Derefter to lag fibergips og så fliser.
vækker liv i en gammel tråd her, men kørte du kun med vinkeljern og stålregel og undlod skinnerne i gulv og loft? Eller havde du begge dele? Er i lignende situation nu så jeg søger inspiration 😅

Excel
G GGStrand sagde:
vækker liv i en gammel tråd her, men kørte du bare på vinkeljern og stålregel og skippede skinnerne i gulv og loft? Eller havde du både og? Er i lignende situation nu, så jeg søger inspiration 😅
Kørte både og

G GGStrand sagde:
vækker liv i en gammel tråd her, men kørte du bare på vinkeljern og stålregel og sprang skinnerne i gulv og loft over? Eller havde du begge dele? Er i lignende situation nu, så jeg søger inspiration 😅
Jeg valgte at pudse væggene og isolere soklen udefra med eps.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.