Hej,

Taget på vores fritidshus er gledet ud pga dårligt fæste og konstruktion og snebelastning. Heldigvis er taget ikke så tungt pga ståltag, så det burde kunne løftes ret enkelt.

Jeg havde tænkt mig at bruge en stor donkraft for at løfte taget op for derefter at trække det sammen med en vinsch og derefter fæstne med stålkabler direkte over bjælkerne.

Men nu kan jeg ikke finde nogle gode kabler. Jeg finder nogle hos Clas Ohlson, men de tåler kun 1000kg, hvilket jeg synes er for lidt. Er der nogen, der har nogle ideer om, hvor jeg kan finde disse?

Desuden er det måske ikke den bedste metode, men jeg tror, at denne er den enkleste og relativt bedste løsning.

Mvh - Martin

Findes hos bådtilbehørsforhandlere. Ved at Hjertmans har. Bør findes betydeligt billigere et andet sted, bådudstyr plejer jo ikke at være specielt billigt.

Tak! Er der nogen, der ved, om der findes et sådant produkt til tag? Da jeg søgte på Biltema, fandt jeg også spændebånd, som egentlig skulle fungere lige så godt. Hvis man samtidig fastgør tagbenene ordentligt igen. For disse virker nemmere at fastgøre end netop wirer.

Kæde + vantskrue?

Jula har 8 mm wire fra Gunnebo, 3200 kg.

Hvis det ikke er nok, gå til Swedol eller en professionel jernhandel og køb løftekæde. Kendes på, at den er sort eller blå og har en prisseddel, der kan give skræmselhikke. Den er hærdet og utroligt stærk uden at være klodset.

Spændebånd er godt, men jeg har haft lidt for mange til at gå i stykker på forskellige dumme måder til at turde stole på dem til noget som dette.

Tak Henrik og Vojma! Jeg synes det er lidt ulækkert med wirer, som man skal lave en løkke på selv med lås, så en kæde ser virkelig ud til at være the way to go! Denne på 2000kg tror jeg er nok: http://www.clasohlson.com/se/Kätting/Pr310864002 og så en vantskrue i midten, som man kan stramme lidt.

Hmmmm, den der wire fra Gunnebo ser ikke dum ud! Ved nogen hvordan man laver en "øje" til en wire med en wirelås? Er det egentlig sikkert?

Findes forskellige wirelåse.
De, som jeg havde overvejet til ovenstående, ser ud som to bakker, der skrues sammen, to sådanne på hver øje vil holde, og så en kaus i øjet for at mindske brudsanvisning.
Tvivlsomt om de findes i bådtilbehørsforretninger, men snarere hos dem, der sælger til industri og skibe, galvaniserede genstande vil nok være tilstrækkeligt her.
Tænk på, at øjet kan mindske styrken, så gå op i dimension.

/Kent

Bor du i Stockholm kan du tjekke med Certex i Täby.

En wire, som har en deklareret holdbarhed på 1000 kg, tåler mere end det, før den går i stykker. Hvordan havde du tænkt at fæstne den? Det føles som om fæstepunktet bliver det svageste led.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.