Jeg skal bygge et nyt udhus, hvor jeg skal have mit snedkeri. Det er en K-mærket ejendom, så jeg er begrænset af ydermålene. Det er en aflang bygning, og jeg vil ikke tage for meget af dybden, da det vil blive svært at indrette på en praktisk måde. Jeg har besluttet mig for 120 mm stamme i væggene og 220 i taget. Jeg har to spørgsmål:
1. Skal jeg bruge 120 mm regler eller kan 70 og en liggende 45 mm være bedre fra et isoleringssynspunkt? Så kan plasten eller dampspærren jo ligge inde i væggen?
2. Virker 220 regler i taget med cc 120, når spændvidden bliver ca. 3,55 m? Der bliver lagt råspont og pap på taget, så det er en let konstruktion.
Mvh