D
byggmax åbner om 5 min! :) lægger op billeder når dørene er færdige.

L-Bror
Tag nogle under byggeriets gang også :-)

D
yes ska bli! :) Købte 2 styk 19 mm mdf, som jeg vil save striber i med cirkelsav. Købte råspont til at have som "ramme" og har nu savet sporene af alle stykkerne.

Var på byggmax i sikkert 1 time og tænkte igennem alle mulige kombinationer og hvilket der ville blive billigst/bedst. Til sidst blev det mdf og råspont. :)

D
målene på mdf-pladerne er altså h: 240, b: 59,5 tykkelse 1,9. alt i cm. Skal lave to døre, som er 55 cm brede og ca 210 cm høje. Så bliver det smedehængsler. Men billeder kommer, når jeg går i gang for alvor.

God løsning!

• Synes
L-Bror og 1 anden
  • Laddar…
D
nogen der har tips til, hvordan man laver sporene godt? er det bare at ændre savdybden og køre med klingen én gang for at få et spor? eller skal jeg indstille vinklen på saven og køre to gange, så jeg får en V-formet sænkning?

D
En smal trædørkonstruktion med en diagonal forstærkning, set i en garderobe med en bøjle og tøj i baggrunden.
Døren blev meget stabil, passede måske ikke helt med dette mønster, da døren er meget smal. Jeg må se, hvad konen synes, og hvordan den ser ud, når den er færdigmalet+hængsler! :)

D
Nu er det bare at lave en til

• Synes
L-Bror
  • Laddar…
D
nu er de færdige.
Gråt trædør med sorte metalhåndtag og hængsler, resultatet af en DIY-projekt.
Hvid dobbeltdør med sorte hængsler, nybygget i et rum med gråt tapet. Ved siden af står en stol ved en hvid tremmeseng.

er ret så tilfreds med slutresultatet. sidst jeg snedkererede noget var jo i træsløjd for typ 10 år siden, bortset fra lidt småting nu med huset da...

• Synes
Peter HellqvIst og 1 anden
  • Laddar…
Det der blev jo virkelig godt! Udkonkurrerer alle færdige alternativer fra IKEA osv.

• Synes
Kjerstin G og 1 anden
  • Laddar…
D
tak tak :)

D danpih sagde:
nu er de færdige.
[billede]
[billede]

er ret så tilfreds med slutresultatet. sidst jeg snedkererede noget var jo i træsløjd for typ 10 år siden, bortset fra lidt småting nu med huset da...
Superfint jo!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.