Hej!
Overvejer at skabe generationsbolig ved at ombygge en stald til bolig, hvis det er økonomisk forsvarligt.
Vil gerne holde det så rustikt som muligt og ville så gerne beholde væggene som de er.
Hvordan gør man så med isolering?
Lige nu er det jo pudsede tykke vægge.
Undrer mig også over taget, som selvfølgelig er træ med bjælker. Ville jo også gerne beholde det som det er, men eftersom det har været stald i mange år, er de jo ikke direkte friske. Sliber man hele taget eller hvordan løser man det?
Et tredje spørgsmål gælder opvarmning.
Bolighuset opvarmes gennem brændefyr. Er det muligt at tilslutte stalden til den fyr?
Findes der nogen her, som måske allerede har gjort det? (Ombygningen)
 
Hej og velkommen til Byggahus forum!

Der er mange spørgsmål på én gang. Du får bedre svar, hvis du kan beskrive, hvordan det ser ud i dag med lidt større præcision. Generelt set vil du skulle anvende dagens byggestandarder for boliger, da det er en stald, du ønsker at bygge om (medmindre den har en meget værdifuld ydre). Intet er umuligt, men spørgsmålet om, hvordan man gør, afhænger meget af, hvordan det er bygget.
Spørgsmål vedrørende varmesystemer og lignende har deres egne emnerubrikker på Byggahus. Det er naturligvis muligt at tilslutte stalden opvarmning til en eksisterende kedel i et andet hus. Så skal der trækkes isolerede rør i en kulvert. Derefter gælder det om, at kedlens kapacitet er tilstrækkelig. Det bedste råd er at kontakte en arkitekt. Der er mange spørgsmål, der kræver, at man er indsat i meget.
 
Ok ja det var måske lidt rodet. Ivrig efter at vide, om det overhovedet er værd
Jeg må tage derhen med et firma, der simpelthen kan kigge på det.
Tak for svar!
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.