Ny her, så jeg håber, at indlægget havner det rigtige sted!
Vi har en gammel stald (en teglbygning, formodentlig fra 1800-tallet, måske 100 kvm eller deromkring) på grunden og overvejer, om det ville være muligt at omdanne det til en bolig.
Jeg tænker, at det udover at vi har brug for byggetilladelse osv. ville indebære, at man støber på den eksisterende plade og efterisolerer vægge og tag. Plus installere køkken og badeværelse osv. Vand er allerede ført ind.
Jeg undrer mig over følgende:
1. Er det kompliceret at støbe på bundpladen? Vi vil selvfølgelig ikke skille hele huset ad og så samle det igen. Er stålstolper i den eksisterende plade et problem? Omtrentlig pris for dette?
2. Har nogen erfaring med at restaurere et sådant gammelt teglhus? Facaden er i halvgod stand, hvad skulle der gøres? Omkostning?
3. Noget andet man bør tænke på, nogle red flags? Kan nogen komme med en pris for hele projektet, hvis man tænker, vi gør så meget som muligt selv?
Taknemmelig for svar!
Vi har en gammel stald (en teglbygning, formodentlig fra 1800-tallet, måske 100 kvm eller deromkring) på grunden og overvejer, om det ville være muligt at omdanne det til en bolig.
Jeg tænker, at det udover at vi har brug for byggetilladelse osv. ville indebære, at man støber på den eksisterende plade og efterisolerer vægge og tag. Plus installere køkken og badeværelse osv. Vand er allerede ført ind.
Jeg undrer mig over følgende:
1. Er det kompliceret at støbe på bundpladen? Vi vil selvfølgelig ikke skille hele huset ad og så samle det igen. Er stålstolper i den eksisterende plade et problem? Omtrentlig pris for dette?
2. Har nogen erfaring med at restaurere et sådant gammelt teglhus? Facaden er i halvgod stand, hvad skulle der gøres? Omkostning?
3. Noget andet man bør tænke på, nogle red flags? Kan nogen komme med en pris for hele projektet, hvis man tænker, vi gør så meget som muligt selv?
Taknemmelig for svar!
Ja, det er det, stål i beton ruster op.A Annika21 sagde:
Hvad bærer stålstolpen? Kan man fjerne den?
Et råd, bank al gammel beton væk, grav den gamle grus væk for at undgå fremtidig lugt, i princippet byg et hus indendørs.
Der findes mindst en tråd på byggahus.se, som beskriver dette.
Jeg er enig med Leif😃 væk med den gamle betonplade, så I kan lægge afløbsrør ned,
og I kan isolere rigtigt og derefter støbe gulvvarme ind.
Så slipper I for al gammel muggen lugt.
og I kan isolere rigtigt og derefter støbe gulvvarme ind.
Så slipper I for al gammel muggen lugt.
Tack för svar! Pelarna bär upp bjälklaget ovanför, kanske är tänkt som förstärkning eftersom det är höskulle där uppe och extra tungt? Ska kolla in den andra tråden! Har du nån uppfattning om vad bortvillad betong + ny grund går på i stora drag?L Leif i Skåne sagde:
Klik her for at svare