Sharky58 Sharky58 sagde:
Her er min opregling og bærlineplacering:

[billede]
Tak for at du deler med dig

J JF. sagde:
Kommer ha dubbla 45x220 så lägger de omlott som du säger. Du menar hur du ska få till beslaget över skarven? För det kanske inte blir helt optimalt. Köpte du beslagen som du länkade från bauhaus?
Jeg har ikke rigtig løst, hvordan samlingen kommer til at se ud. Grundbestillingen, som kommer uge 2 i byggeriet, indeholder nok med ankarskruer og (almindelige) 2x60x200 hullplader for at klare alle "stående" samlinger. Nu er jeg alt for meget amatør (ingeniør, men "forkert slags" ...) til at forstå, om det er nok, eller om jeg har brug for en bedre løsning. Bærebjælkerne vil jo blive betragtet som kontinuerlige, da de ligger over tre understøtninger og bliver skruet og limet, så det kan være, at jeg ikke behøver bekymre mig.

/Göran

• Synes
JF.
  • Laddar…
Sharky58 Sharky58 sagde:
Jeg har ikke rigtigt løst, hvordan samlingen kommer til at se ud. Grundbestillingen, som kommer uge 2 i byggeriet, indeholder nok med ankarskruv og (almindelige) 2x60x200 hulplader for at klare alle "stående" samlinger. Nu er jeg alt for meget amatør (ingeniør men "forkert slags"...) til at forstå, om det er nok, eller om jeg har brug for en bedre løsning. Bærerne bliver jo at regne som kontinuerlige, da de ligger over tre oplæg og bliver skrue-limede, så det er måhende, at jeg ikke behøver bekymre mig.

/Göran
Jeg tror, det er nok, men jeg er også amatør. Hvad har du valgt for tykkelse på terrassen? Jeg valgte 34mm for at være på den sikre side for at modvirke svaj.

J JF. sagde:
Jeg tror det er nok, men jeg er også amatør. Hvilken tykkelse har du valgt til trallen? Jeg valgte 34 mm for at være på den sikre side for at modvirke svigt.
34x145 ubehandlet kernebjælke (det er egentlig ikke "mit" projekt - jeg agerer konstruktør for min datter og svigersøn og kommer til at lede arbejdet på stedet).

Sådan ser tralbelægningen ud:

Blueprint af en altan med tralbelægning, glasrækværk og hvide limtræsstolper; inkluderer målinger og en delvis indbygget trappe.

Glasrækværk rundt om med hvide 110x110 limtræstolper med gennemgående hul til kabel til indbyggede lamper i hver stolpe. Hvidmalet nederdel rundt om. Og en 2,4 meter bred halvt indbygget trappe ned til en nedre terrasse, der ligger 2,3 meter under den store terrasse.

/Göran

• Synes
JF.
  • Laddar…
Sharky58 Sharky58 sagde:
34x145 ubehandlet kernetral (det er egentlig ikke "mit" byggeri - jeg agerer konstruktør for min datter og svigersøn og vil lede arbejdet på stedet).

Sådan ser trallægningen ud:

[billede]

Glasrækværk rundt om med hvide 110x110 limtræstopler med gennemgående hul til kabel til indbyggede lamper i hver stolpe. Hvidmalet kjole rundt om. Og en 2.4 meter bred halvt indbygget trappe ned til en nedre terrasse, som ligger 2.3 meter under den store terrasse.

/Göran
Det bliver flot det der! Valgte faktisk kernfyr fra i sidste øjeblik og tog trykimpregneret trall i stedet på grund af levetiden. Held og lykke med byggeriet :)

Jeg har altid valgt at køre med dobbelte reglar til mine stolper og ved samling af bæringen placeret samlingen midt på samme konstruktion.
Hurtigt, lettere at arbejde med end bare tykke stolper og det bliver godt!

• Synes
JF.
  • Laddar…
slacker slacker sagde:
Jeg har altid valgt at køre med dobbelte stolper til mine stolper og ved samling af bærende bjælke har jeg placeret samlingen midt på samme konstruktion.
Hurtigt, lettere at arbejde med end bare fede stolper og det bliver godt!
[bild]
Flot! Men jeg har dobbelte 45x220 så kan ikke gøre som på billedet rigtigt. Men tak for inputen

D
Når I kører på dobbelte 220, hvor langt har I så mellem plintene?

slacker slacker sagde:
Jeg har altid valgt at køre dobbelte regler til mine stolper og ved samling af bærende bjælke placeret skarven midt på samme konstruktion. Hurtigt, lettere at arbejde med end netop tykke stolper og det bliver godt!
Jeg har tre meter høje stolper så for at klare snelast og elefanter så valgte jeg 90x90 limtræ på forreste rækker af stolper. Desuden ligger samlingen for gulvreglerne over en bærende bjælke og da vil jeg have 45 + 45 mm understøttelse i samlingen. I min konstruktion så er de bærende bjælker nærmest huset enkle 45-ere med samme løsning som du har. Jeg har plintafstand 1600 af praktiske grunde, dvs. målene passede godt og jeg kan holde samme mål for alle rækker og for begge terrasserne (nedre terrassens bagkant hænger i samme stolper som øvre terrassen.

/Göran

• Synes
Derbyboy
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.