Hej! Jeg har et spørgsmål i tankerne, som jeg selv har forsøgt at løse, men det har ikke fungeret så godt. Jeg købte et spisebord i eg. Bordet er ret højt og ret vaklende. Jeg forsøgte at skrue en L-formet metalstykke på for at stabilisere det, men det gik ikke så godt! Har I nogle tips til, hvad jeg kan gøre for at få det til at fungere? Tak!!!!
På hvilken måde er det ustabilt? Sitter delene ikke sammen? Er benene forskellige i længde? Vælter det let?
Hvor satte du metalldelen?
jeg satte metalldelen i hjørnet på alle 4 ben... fungerer ikke. Bordet vælter ikke, men det er utroligt ustabilt, når man fx skal skære noget på sin tallerken.
Det der er en ganske værdiløs konstruktion. Køb lidt træ (eg) og sæt en tværstang mellem benene på kortsiderne, ret højt oppe, sæt så en på langs mellem tværstængerne. Så slipper du for grimme metalbeslag.
Det der er en ret værdiløs konstruktion. Køb lidt træ (eg) og sæt en tværstang mellem benene på kortsiderne, ret højt oppe, sæt så en på langs mellem tværstangene. Så slipper du for grimme metalbeslag.
Man kan nok "skjule" metalbeslagene med en passende farve i "eg-kulør". Meget mere diskret end at sætte en masse ekstra brædder på kryds og tværs. Desuden bliver den på langs klart irriterende, når man sidder ved bordet, det ser jo ikke ud til at være et så ekstremt bredt bord ...
De der små metalvinkler gør vel ingen nytte overhovedet?
Jeg ville lime og skrue kraftige trekanter i egetræ i hjørnerne mellem bordplade og ben.
Så her altså:
Gerne to tommer tykke, og helst både mod lang- og kortside.
Og bordet virker så højt, at det ikke vil genere normale siddende.
Er det et barbord?