Hej!

Jeg har lige banket en plantekasse sammen, model større, er bare lidt bekymret for, at den vil bule ud på langsiderne, når jeg skal fylde pallen med jord (den skal ikke ligge på indkørslen..)

Hvordan ville I have gjort det?

Er det nok med to stræbere (?) eller bør jeg forsøge at skrue siderne sammen med en regel eller lignende?

Tak,

bonnlurken

• Stor, sort malet plantekasse på grusbelagt område, med en rød bygning og en plæneklipper i baggrunden.

Bedste svar

Bonnlurken Bonnlurken sagde:
Hej!

Jeg har lige banket sammen en plantekasse model større, er bare lidt bekymret for, at den vil bule ud på langsiderne, når jeg skal fylde pallen med jord (den skal ikke ligge på indkørslen..)

Hvordan ville I have gjort det?

Er det nok med to stivere (?) eller bør jeg prøve at skrue siderne sammen med en regel eller lignende?

Takker,

bonnlurken

Når jeg har lavet større kasser som din, har jeg skåret en spids på 45x45 og slået dem ned i jorden på indersiden og skruet dem fast i kassen. Disse har jeg sat med jævne mellemrum. Billedet viser en kasse, der har stået i 6 år. Har brugt lidt beskyttelse indvendigt, da træet tager en del skade af fugten/jorden. Klippede presenning til og fastgjorde med hæftepistol.

Højbede med jord og små plantestiklinger, dækket af bøjede plastikbuer, set fra siden på en flisebelagt sti i haven.

Z Zeke_Varg sagde:
Når jeg har lavet større kasser ligesom din, har jeg hugget til en spids på 45x45 og slået dem ned i jorden på indersiden og skruet fast i kassen. Disse har jeg sat med jævne mellemrum. Billedet viser en kasse, der har stået 6 år. Har brugt lidt beskyttelse indvendigt, da træværket tager en del skade af fugten/jorden. Klippede presenning til og satte den fast med hæftepistol.

[billede]
Meget godt! Sådan bliver det.

Takker :cool:

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.