Jeg er i gang med at bygge til et gammelt torp, hvor det bliver en ny del på 60 kvadrat i en vinkel, og har muret en 2m høj kælderdel op af lecablokke. Jeg har set huse med puds, der ser ud til at være sprøjtet på i et tykt lag!
Hvordan gør man det? Kan man gøre det selv ved at leje udstyr?
Problemet, jeg har, er, at jeg gerne vil have den gamle mur fra tidligt 1900-tal til at se nogenlunde ens ud med den nye del, og at mure/pudse den gamle del op, så den ser ny ud, går ikke, så jeg tænkte, at denne variant med sprøjtet puds måske kunne være noget! Men hvordan gør man det?

Har selv hyret en virksomhed, der sprøjtede vores facade. Vi havde både puds og mursten på huset, da vi købte det, og syntes det så dumt ud. Så virksomheden glatpudsede det, der var muret, og derefter sprøjtede de hele huset i en valgfri farve. Det kostede ikke særlig meget. En bonus var, at de lod stilladserne stå i ca. 1,5 måned, så vi kunne male alle vindskeder, vinduer og sætte nye tagrender op. At leje udstyr tænkte vi også på, men følte, at det bedste var at overlade det til nogen med erfaring. Send mig en hurtigbesked, hvis du er interesseret i billeder.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.