Først og fremmest, jeg er helt ny på forummet og har ikke rigtig fundet det rette sted for tråden, jeg beklager, hvis det havner helt forkert.
Til mit spørgsmål,
Jeg bor i en lejlighed (byggeår 2016 hvis det spiller nogen rolle) og skal i et af soveværelserne bore 4 huller for at forankre et skab, jeg har kørt med en regeldetektor og der går ingen el gennem væggen men den giver udsalg på metal.
Væggen i spørgsmålet ligger langt fra vådrum (køkken/badeværelse) og bag væggen er der ingen anden lejlighed, den leder direkte ud til gården.
Alle vandrør, der går til radiatorerne, er udenpåliggende og der sidder ingen radiator på den væg, jeg skal bore i.
Jeg har fået plantegningen fra PEAB tidligere og kan ikke se, at der skulle gå hverken el eller vand gennem denne væg, men undrer mig over, hvad det er regeldetektoren giver udsalg på, kan det være armeringsjern eller lignende?
Jeg får udsalg hver 10 cm i cirka 7 cm og så ”dødt rum”.
Vedhæfter billeder fra planlægningen, den røde indkredsede del er der, hvor jeg har tænkt mig at bore (ca. 4 cm), delen til højre hvor der står el skal jeg ikke røre.
Hvad tror I kyndige, bør det være nogen fare?
Stort tak på forhånd
//Person som ikke vil forårsage en vandskade