Hej!
Jeg overvejer at stille nogle (u)intelligente spørgsmål om en tilbygning, vi overvejer at gennemføre til vores hus. Jeg kan dog ikke komme i tanke om dem alle nu, så jeg vil stille dem lidt efterhånden. Jeg vil nok også stille nogle spørgsmål på andre tavler. Her kommer det første:
Jeg læste i en artikel om at bygge til, at man ikke skal koble hovedbygningen sammen med tilbygningen. Hvordan går det her til rent praktisk? Villaen er en to-plans villa med fuld kælder, og vi tænkte for enkelhedens og sikkerhedens (og den ekstra pladsens) skyld at udvide kælderen også. Hvordan tilslutter man den nye kældervæg til den eksisterende mur uden fysisk at støbe dem sammen? Og ligeledes betonpladen? Tagspærene mod den eksisterende trækonstruktion?
Jeg overvejer at stille nogle (u)intelligente spørgsmål om en tilbygning, vi overvejer at gennemføre til vores hus. Jeg kan dog ikke komme i tanke om dem alle nu, så jeg vil stille dem lidt efterhånden. Jeg vil nok også stille nogle spørgsmål på andre tavler. Her kommer det første:
Jeg læste i en artikel om at bygge til, at man ikke skal koble hovedbygningen sammen med tilbygningen. Hvordan går det her til rent praktisk? Villaen er en to-plans villa med fuld kælder, og vi tænkte for enkelhedens og sikkerhedens (og den ekstra pladsens) skyld at udvide kælderen også. Hvordan tilslutter man den nye kældervæg til den eksisterende mur uden fysisk at støbe dem sammen? Og ligeledes betonpladen? Tagspærene mod den eksisterende trækonstruktion?
Medlem
· Västra Götaland
· 766 indlæg
Vi skal udvide en gavl på huset, men vi havde ikke tænkt os at udvide kælderen, men i stedet støbe solide plinter og stille hjørnerne på grove stolper. Men ikke bygge de gamle og nye del sammen+ Hvordan skal man løse dette? Jeg har for mig at jeg har læst noget lignende, at den nye del skal være "flydende" men jeg kan heller ikke få dette til at gå op...
Det har jeg også hørt. Vi vil dog bygge vores tilbygning helt sammen. Bestående fritidshus på krybekælder og stolper. Tilbygning på stolper. Visse bevægelser vil nok ske. Vi bygger i træ, og stolperne sættes på fjeldgrund. Hvis man bygger badeværelse i grænsen mellem tilbygning og hovedbygning, skal man måske være mere forsigtig.petersson79 sagde:
Jeg vender tilbage om nogle år med en evaluering
Tja, begge rum i "overetagen", så at sige, vil være vådrum, et badeværelse og et grovkøkken. I kælderen, vi skal bygge, vil der sandsynligvis kun blive et stort opbevaringsrum. Jeg mener, hvis man laver en "dilitationsfuge" mellem kældervæggen i tilbygningen og den eksisterende mur, vil der så ikke trænge både fugt og jord ind der?
Vil ikke have, at der vokser mælkebøtter i kælderen på mit hus.. .__.
Vil ikke have, at der vokser mælkebøtter i kælderen på mit hus.. .__.
Klik her for at svare