Har tænkt mig at bygge pulterrum og biografrum af vores pejsestue i kælderen, men har et par spørgsmål om dette. Jeg har tænkt mig at lægge Platon-gulv med gulvspån ovenpå.
1. Hvad skal jeg gøre først. Lægge gulvet eller bygge skillevæggen? Det nemmeste er jo at lægge gulvet først, men har hørt, at det måske ikke er smart at bygge væg på et flydende gulv. Hvordan fæstner man væggen til gulvet uden at lave huller i platonmåtten?
2. Hvordan bygger man bedst en lydisoleret kældervæg, så den ikke optager fugt fra sidevæggene?
Håber nogen her kan lede mig i den rigtige retning.
/Magnus
1. Hvad skal jeg gøre først. Lægge gulvet eller bygge skillevæggen? Det nemmeste er jo at lægge gulvet først, men har hørt, at det måske ikke er smart at bygge væg på et flydende gulv. Hvordan fæstner man væggen til gulvet uden at lave huller i platonmåtten?
2. Hvordan bygger man bedst en lydisoleret kældervæg, så den ikke optager fugt fra sidevæggene?
Håber nogen her kan lede mig i den rigtige retning.
/Magnus
Det kommer jo lidt an på, hvordan du har tænkt dig at bygge, men har du betonbjælkelag i loftet, så får du jo fastgjort væggen ordentligt der.
Eftersom du nævner Platon, antager jeg, at du har plade på jord eller anden fugt, der kommer ind. Det er da bedre ikke at mure væggen op på pladen, eftersom fugt da kan vandre op i væggen.
Jeg ville hellere bygge væggen på det flydende gulv...
Eftersom du nævner Platon, antager jeg, at du har plade på jord eller anden fugt, der kommer ind. Det er da bedre ikke at mure væggen op på pladen, eftersom fugt da kan vandre op i væggen.
Jeg ville hellere bygge væggen på det flydende gulv...
Klik her for at svare