Har en overvejelse, der har naget i et stykke tid, og har et eller andet sted hørt/set, at det anbefales, at man vender reglerne i den "rigtige" retning, dvs. kernen på reglen mod en bestemt retning, som man gør på panelen på facaden.

De stående skal alle være vendt mod samme retning, det var det eneste, jeg kan huske.
Men hvordan er det med bundrem & remtræ?.

Er der nogen, der har reflekteret over dette spørgsmål, eller er jeg gået i detaljer?

Banvaktarn Banvaktarn sagde:
Är det någon som reflekterat denna fråga eller har jag snöat in på petitesser.
Ja.
Ud fra et styrkesynspunkt skelner man ikke mellem reglers forskellige sider. Spørgsmålet har størst betydning, når man skal vurdere, hvordan panel- eller gulvbrædder vil vride sig, når de tørrer.

Svarer mig selv da jeg fandt videoen som satte galler i hovedet:

Det, der de taler om, er omkring 8:50 og handlede ikke om hvilken retning kernetræet lægges åt, men at man lægger alle stående regler så den naturlige krumning er på den samme side for at få et godt resultat når man sætter pladerne på plads.

• Synes
hus520
  • Laddar…
Det kan aldrig være forkert at gøre som på videoen, men det forudsætter, at alle regler er savet på samme måde. Om det er almindeligt i virkeligheden er mere end jeg ved.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.