En måde for mig at finde inspiration er Youtube og der findes der meget indenfor træbearbejdning.
Har set nogle bruge dobbeltklæbende tape for midlertidigt at sætte to træstykker sammen.
Mit spørgsmål er, er det helt "almindeligt" dobbeltklæbende tape da det ser ud til at sidde godt men alligevel let at fjerne.
Mit andet spørgsmål gælder lim og har set nogle bruge slags superlim når de sætter træstykker sammen.
Er det virkelig superlim de bruger når de sprøjter slags vand på det ene stykke og lim på det andet.
Tænkte om det er noget mærkeligt to komponentlim eller om det der er "vand" er en slags katalysator for limet??
Har set nogle bruge dobbeltklæbende tape for midlertidigt at sætte to træstykker sammen.
Mit spørgsmål er, er det helt "almindeligt" dobbeltklæbende tape da det ser ud til at sidde godt men alligevel let at fjerne.
Mit andet spørgsmål gælder lim og har set nogle bruge slags superlim når de sætter træstykker sammen.
Er det virkelig superlim de bruger når de sprøjter slags vand på det ene stykke og lim på det andet.
Tænkte om det er noget mærkeligt to komponentlim eller om det der er "vand" er en slags katalysator for limet??
Brun maskeringstape på begge stykker, så superlim på den ene tape og en aktivator (fremskynder limmet) på den anden. Pres sammen.
Vil man ikke spraye kemikalier eller ikke har nogen hjemme, så kan man bruge bare superlim og vente lidt.
Også kendt som "the superglue trick".
Vil man ikke spraye kemikalier eller ikke har nogen hjemme, så kan man bruge bare superlim og vente lidt.
Også kendt som "the superglue trick".
Det der tip om tape, superlim og aktivator har jeg set flere gange, men har aldrig forstået på hvilken måde de tre ting er bedre end at bruge dobbeltklæbende tape. Én ting, ingen sprayning og man selv styrer tiden.
Er det fordi det er en internethack, eller er der nogle rigtige fordele som jeg ikke har fanget?
Er det fordi det er en internethack, eller er der nogle rigtige fordele som jeg ikke har fanget?
Fordelen er, at maskeringstape generelt ikke sidder lige så hårdt efter at have været under pres som dobbeltklæbende tape gør. Så afhænger det jo af, hvad man skal lave, som afgør, hvad der er bedst.Hep sagde:
Det der tip om tape, superlim og aktivator har jeg set flere gange, men har aldrig forstået på hvilken måde de tre ting er bedre end at bruge dobbeltklæbende tape. Én ting, ingen spray og man styrer selv tiden.
Er det fordi det er et internethack, eller er der nogle rigtige fordele, som jeg ikke har forstået?
Der er altså en forskel. Den er sikkert forsvundet på vejen, når en snakkesalig amerikaner deler tippet i sin top-5-liste over smarte hacks, som han næsten har fundet på helt selv.Daniel_N sagde:
Angående hvilken dobbeltklæbende, så har Biltema en, der sidder godt og er let at fjerne. Desværre har de en anden med modsatte egenskaber, og jeg har købt forkert mindst to gange.
Der findes dobbeltklæbende tape, som er virkelig let at fjerne, men spørg mig ikke hvilke, da jeg kun har set dem på amerikanske YouTube-videoer. De dobbeltklæbende taper, jeg har testet, "griber" direkte, mens superlim uden aktivator kan justeres lidt. Jeg har altid superlim og maskeringstape hjemme, så jeg slipper for at trykke en taperulle mere ned i tapeæsken. Det nemmeste er bare at se det som endnu et værktøj til at holde ting fast med og derefter vælge det, der virker bedst/man har hjemme/man husker/er det sejeste.
Klik her for at svare