Hej,
Jeg satte mit træningsredskab op i kælderen på væggen - bemærkede så, at væggen ikke var lige så hård, som jeg havde håbet på. Det var en smule porøst, da jeg borede, måske letbeton? Jeg tør derfor ikke bruge stangen til træning uden at gøre det lidt mere stabilt. Jeg vil derfor høre, om nogen har input på følgende løsning, som jeg har tænkt:
Jeg tænkte at skrue + lime en 21mm konstruktionsfiner op, som jeg havde derhjemme. Se billede. Derefter tænkte jeg, at beslagene til stangen skal skrues ind i både træet og letbetonen.
Siger nogens spontane tanke, at dette vil holde, alternativt ikke holde?
Jeg satte mit træningsredskab op i kælderen på væggen - bemærkede så, at væggen ikke var lige så hård, som jeg havde håbet på. Det var en smule porøst, da jeg borede, måske letbeton? Jeg tør derfor ikke bruge stangen til træning uden at gøre det lidt mere stabilt. Jeg vil derfor høre, om nogen har input på følgende løsning, som jeg har tænkt:
Jeg tænkte at skrue + lime en 21mm konstruktionsfiner op, som jeg havde derhjemme. Se billede. Derefter tænkte jeg, at beslagene til stangen skal skrues ind i både træet og letbetonen.
Siger nogens spontane tanke, at dette vil holde, alternativt ikke holde?
Ja, det bliver godt stabilt med en 21mm krydsfiner, som du skrue-limer ind i letbetonen; den vil fordele trykket og hæve effekten af dit træningsredskab..:P Perrekk sagde:Hej,
Jeg satte mit træningsredskab op i kælderen på væggen - bemærkede da, at væggen ikke var så hård, som jeg havde håbet på. Den var en smule porøs, da jeg borede, måske letbeton? Jeg tør derfor ikke bruge stangen til træning uden at gøre den lidt mere stabil. Jeg vil derfor høre, om nogen har input på følgende løsning, som jeg har tænkt:
Tænkte at skrue + lime en 21mm konstruktionskrydsfiner op, som jeg havde hjemme. Se billede. Derefter tænkte jeg, at beslagene til stangen skal skrues ind i både træet og letbetonen.
Siger nogen spontant, at dette vil holde, alternativt ikke holde?
Vend op og ned for også at vedhæfte i loftet?
Diversearbetare
· Göteborg
· 10 717 indlæg
Bliver jo ingen forskel med krydsfiner, hvis du ikke engang kan fastgøre de almindelige beslag ordentligt. Hele pakken vil falde af i stedet. Limmet gør ingen nytte heller, hvis væggen er porøs, som du skriver.
Du har brug for at anvende gevindstang fastgjort med ankermasse for at være på den sikre side.
Du har brug for at anvende gevindstang fastgjort med ankermasse for at være på den sikre side.
Tak for synspunkter og lidt forskellig input. Med risiko for at skulle "gøre om og gøre det rigtigt", så overvejer jeg alligevel at bruge ankarmassa. Jeg tænkte, jeg kunne pusle lidt med det jeg havde hjemme, men det er måske bedst at købe det alligevel.
Klik her for at svare