2,381 læst ·
2 svar
2k læst
2 svar
Spørgsmål før flydespartling af vandbåret gulvvarme på betonbjælkelag.
Medlem
· Helsingborg
· 239 indlæg
Hej.
Skal lægge celleplast, gulvvarmeslange i lister med modhager, armering og til sidst flydespartel. Højden til færdigt gulv er ca. 110 mm fra betonen. Kælder under. Nogle spørgsmål:
1. Bliver det tæt med 50 mm celleplast, hvis alt skal dækkes med spartel?
2. Behøves armeringsnet egentlig med tanke på, at det er betonbjælkelag?
3. Skal man droppe listerne og lægge armeringsnet direkte på celleplasten og fastgøre slangen i nettet?
4. Hvordan fastgør man celleplasten i betonen? Lim? Fogsprøjt? Skrue/skive?
5. Hvad tætner man mellem pladerne med?
6. Hvordan tætner man mod tilstødende parketgulv, nu hvor det er åbent nedenunder?
Jeg er ræd for, at spartelmassen skal sive væk, når pumpebilen har været der, og der bliver svage områder eller øer af polystyren i spartelmassen...
Hvis I ikke har svar på alt, har I måske svar på noget. 😬
Skal lægge celleplast, gulvvarmeslange i lister med modhager, armering og til sidst flydespartel. Højden til færdigt gulv er ca. 110 mm fra betonen. Kælder under. Nogle spørgsmål:
1. Bliver det tæt med 50 mm celleplast, hvis alt skal dækkes med spartel?
3. Skal man droppe listerne og lægge armeringsnet direkte på celleplasten og fastgøre slangen i nettet?
4. Hvordan fastgør man celleplasten i betonen? Lim? Fogsprøjt? Skrue/skive?
6. Hvordan tætner man mod tilstødende parketgulv, nu hvor det er åbent nedenunder?
Jeg er ræd for, at spartelmassen skal sive væk, når pumpebilen har været der, og der bliver svage områder eller øer af polystyren i spartelmassen...
Hvis I ikke har svar på alt, har I måske svar på noget. 😬
Punkt 3. Sådan gjorde de hos mig. Hyrede arbejdet ud. De lagde 70mm celleplast på betonpladen, derefter en slags dug, som blev foldet op mod væggene for at "holde" flydespartelmassen. Det blev tæt med fugeskum i hulheder, sølvtape m.m.B Björn_Nilsson sagde:Hej.
Skal lægge celleplast, gulvvarmeslange i lister med huller, armering og til sidst flydespartel. Højde til færdigt gulv er ca. 110 mm fra betonen. Kælder nedenunder. Nogle spørgsmål:
1. Bliver det stramt med 50 mm celleplast, hvis alt skal dækkes med spartelmasse?
3. Skip listerne og læg armeringsnet direkte på celleplasten og bind slangen i nettet?
4. Hvordan fæster man celleplasten til betonen? Lim? Fugeskum? Skrue/brik?
6. Hvordan tætner man mod tilstødende parketgulv, nu det er åbent nedenunder?
Jeg er bange for, at spartelmassen skal smutte, når pumpebilen er kørt, og der bliver fordybninger eller øer af flamingo i spartelmassen…
Har I ikke svar på alt, har I måske svar på noget. 😬
Tror totalen blev omtrent som hos dig, måske noget mere (120-130mm)
Behøvede ikke at tætne mellem celleplastpladerne.
De måtte dog flydespartle et lag for at jævne den ujævne plade.
Man kan lægge en celleplastplade på "højkant" mod parketgulvet for at det ikke skal løbe imod.

Medlem
· Helsingborg
· 239 indlæg
Interessant og tak for svar. Tape man samlingerne i dugen?R roberob sagde:Punkt 3. Så gjorde de hos mig. Lejede arbejdet ud. De lagde 70mm cellplast på betonpladen, derefter en slags dug, der blev foldet op mod væggene som ”holdt” flydespartlen. Det blev tætnet med fugeskum i hulrum, sølvtejp m.m.
Tror totalen blev omtrent som hos dig, måske noget mere (120-130mm)
Behøvede ikke tætne mellem cellplastpladerne.
Derimod måtte de flydespartle et lag for at jævne den ujævne plade.
Man kan lægge en cellplastplade på ”højkant” mod parketgulvet for at det ikke skal løbe imod.
[billede]
[billede]
[billede][billede]
Klik her for at svare