Sporene i loftgipsen vil jeg have igen, for at få et helt glat loft. Forstår at jeg skal spartle dem igen, men er det bedst at spartle-sætte netremse-spartle igen? Skide arbejde, men hvad gør man ikke for at det skal blive flot???

Hej,

Jeg spartlede (uden remse). Derefter tapetserede jeg med mikrolit og malede hvidt.

Er meget tilfreds med resultatet. Spartlingen behøver ikke at være helt perfekt, da mikroliten skjuler eventuelle fejl.

Tuffelust sagde:
Sporerne i loftgipsen vil jeg have dækket til, for at få et helt glat loft. Forstår at jeg skal spartle dem, men er det bedst at spartle-sætte netremse-spartle igen? Skide arbejde, men hvad gør man ikke for at det skal blive flot???
Skal du renovere forstår jeg dit spørgsmål og er enig i EliasAgrell's svar, men skal du sætte nyt bliver jeg lidt i tvivl. (jeg ved at Timell har brugt dette i tv som spartelforsænkning...)

Mener du kortplankerne, dvs. loftgips der er 600 brede? Hvis det er tilfældet, er det ikke meningen, at disse samlinger skal spartles igen..

Hvis du vil montere et glat underloft, er Norgips plan et bedre alternativ. Spartles med remse på almindelig vis, da der er spartelforsænkning på alle fire sider.

Vil du montere glat loft er Norgips plan et bedre alternativ. Spartles med strimmel på almindelig måde da der er spartelforsænkning på alle fire sider.

Vidste ikke at det fandtes. Hvor får man fat i det?

Tiger79 sagde:
Vil du montere glat loft er Norgips plan et bedre alternativ. Spartles med remse på almindelig måde da der er spartelsænkning på alle fire sider.

Vidste ikke, at det fandtes. Hvor får man fat i det?
Norgips forhandlere

Tak

Må lede i byggemarkedet.

EliasAgrell sagde:
Hej,

Jeg spartlede (uden remse). Derefter tapetserede jeg med mikrolit og malede hvidt.

Er meget tilfreds med resultatet. Spartlingen behøver ikke at være helt perfekt, da mikroliten skjuler eventuelle fejl.
Vi gjorde det samme men på et gammelt loft da der hele tiden dukkede revner op. Det blev rigtig godt (ingen revner endnu).
Skulle jeg lægge nyt, så ville jeg gøre præcis som ElisArell.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.