11,102 læst ·
3 svar
11k læst
3 svar
Spiller længden på stakitpælene nogen rolle på liggende stakit?
Hej! Jeg er i gang med at bygge et hegn med liggende ribber. Se billede for udførelsen.
- Stolperne er 70x70 mm
- Afstand mellem stolperne ca. 180 cm
- Ribberne er 28x70 mm
- Hegnet bliver et U med ca. 15+13+4 meter
- Alle stolpefundamenter med stolpesko er støbt og klar
Nu hvor jeg skal bestille træ og skruer, har jeg nogle overvejelser:
1. Hvilken længde bør jeg vælge på ribberne? Spiller det nogen rolle, om de går over 2, 3 eller 4 stolper, andet end det visuelle?
2. Hvilken slags skrue skal jeg vælge til stolperne henholdsvis til ribberne, og hvorfor? Skal jeg forbore, hvis jeg vælger fransk træskrue til stolperne?
3. Tips at tænke på for at undgå nybegynderfejl?
Tak på forhånd!
- Stolperne er 70x70 mm
- Afstand mellem stolperne ca. 180 cm
- Ribberne er 28x70 mm
- Hegnet bliver et U med ca. 15+13+4 meter
- Alle stolpefundamenter med stolpesko er støbt og klar
Nu hvor jeg skal bestille træ og skruer, har jeg nogle overvejelser:
1. Hvilken længde bør jeg vælge på ribberne? Spiller det nogen rolle, om de går over 2, 3 eller 4 stolper, andet end det visuelle?
2. Hvilken slags skrue skal jeg vælge til stolperne henholdsvis til ribberne, og hvorfor? Skal jeg forbore, hvis jeg vælger fransk træskrue til stolperne?
3. Tips at tænke på for at undgå nybegynderfejl?
Tak på forhånd!
Hvordan er det gået? Hvordan ser det ud i dag? Er det passende med 180cc og 28x70 ribber? Hvor højt og hvor mange ribber? Gerne et billede og højde😁Pannkakan16 sagde:
Hej! Jeg er i gang med at bygge et hegn med liggende ribber. Se billede for udførelsen.
- Stolperne er 70x70 mm
- Afstand mellem stolperne ca 180 cm
- Ribberne er 28x70 mm
- Hegnet bliver et U med ca 15+13+4 meter
- Alle stolpefundamenter med stolpesko er støbt og færdige
Nu når jeg skal bestille træ og skruer, har jeg nogle overvejelser:
1. Hvilken længde bør jeg vælge til ribberne? Spiller det nogen rolle, om de går over 2, 3 eller 4 stolper, ud over det visuelle?
3. Tips til at undgå begynderfejl?
Tak på forhånd!
Klik her for at svare