1,807 læst ·
4 svar
2k læst
4 svar
spike lægter i murstensmur for at mure lige?
Begyndte at bygge grillen op med mursten på frihånd, men efter nogle skifter indser jeg, at det er murarsnor, der gælder, hvor meget man end bruger vaterpasset, drager det let af sted ellers. Problemet er, at jeg bygger på en betonplade, som står på lecasokkel i brolagt terrasse = kan ikke sætte regler/lægter i jorden som sædvanligt. Skruetvinger er også svært at få det til med. Altså må jeg sømme/skruve regel i lod i den eksisterende mur for at fortsætte opad med bedre hjælp af regler og snore mellem disse.
Hvordan fastgør jeg midlertidige regler i muren på en god måde? Man vil jo ikke gerne plugge. Sømme i fugen måske, men er lidt bange for at sprække den, når det er tæt på kanten desuden - det er jo kun en halvstensmur, som er helt synlig. Let at få søm ud med plug, hvis man sømplugger?
Hvordan fastgør jeg midlertidige regler i muren på en god måde? Man vil jo ikke gerne plugge. Sømme i fugen måske, men er lidt bange for at sprække den, når det er tæt på kanten desuden - det er jo kun en halvstensmur, som er helt synlig. Let at få søm ud med plug, hvis man sømplugger?
To brædder på gavlene som stikker ud lidt, og en regel øverst og en nederst som skrues i brædderne, så kan din fantasi gøre resten hvordan de skal fastgøres på gavlene måske et rammeværk rundt eller støtter fra jorden mod dem
God idé at fastgøre dem mod en "överliggare" øverst, skal forsøge at få det sådan!
Forstår at det lyder som et ikke-problem, men det er ret tricky i praksis at få det stabilt i lod og vater, når det er svært at få godt fæste et sted.
Forstår at det lyder som et ikke-problem, men det er ret tricky i praksis at få det stabilt i lod og vater, når det er svært at få godt fæste et sted.
Klik her for at svare