Gulvlisten virker ret tæt mod parketten, men der er en sprække øverst mod væggen på en millimeter (måske lidt mere) flere steder. Og der ser småkryb ud til at trives, sandsynligvis støvlus, men jeg har også set andre kryb. Nomor har været og kigge, og de siger bare, at jeg skal sprøjte selv med Radar.

Lejligheden lejes af en privatperson, så jeg kan ikke gøre andet end minimale, ikke-destruktive tiltag, men jeg tænkte, at nogen her måske kender til en speciel tape, der er "ikke-permanent"? Som kan dække sprækkerne, men hvis den sidder længe, kan den fjernes uden risiko for at beskadige malingen? Listen er hvidmalet træ, og væggen hvidmalet (sådan en hopeløs hvid maling hvor det bliver som en blyantsstreg, hvis man støder ind i den).

Alternativet kunne vel være at bruge en eller anden hvid "masse", der ikke kræver maling. Og som let kan sprøjtes i samlingen, køres med fingeren, og overskydende masse kan fjernes med en våd svamp. Altså ingen risiko for misfarvning på listen eller den malede væg. Og som er elastisk nok og ikke revner. Forslag til hvilken spartelmasse/masse i så fald?

(Det hører ikke til mit spørgsmål, men det hele er et mysterium, for krybene burde ikke have noget at spise. Det er en superlille lejlighed, to år gammelt nybyggeri, meget sparsomt møbleret, kryb også i listen mod mellemvæggene, så årsagen burde ikke være skimmel mellem listen og betonen, ekstremt sparsomt med ting og dekorationer, mad og tøj opbevaret tætsluttende, luftfugtigheden under 50%, ingen kryb på badeværelset og faktisk ikke set i køkkenområdet)

Havde kørt med fugen tec7!

• Synes
Peter2400
  • Laddar…
Lidt dyrere kvalitetslatex fungerer nok godt, sæt en maskeringstape på væggen.

K kboortz sagde:
Finns ju lite olika Tec7, menar du denna?

[link]
Ja, den bruger vi altid, når vi bygger huse både inde og ude.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.