Har et spørgsmål om gulvlister.
Det nemmeste når man skal tapetsere og skifte gulv er jo at fjerne gulvlisterne, men fordi vi har problemer med pudset, mente mureren vi skulle lade de gamle, der har siddet der i 60 år, blive siddende.
Men jeg tænkte at i stedet for at være superduperpicky med tapeterne og for at slippe for en skyggeprofil mod det nye gulv, burde der vel findes en løsning med en liste, som man ligesom kan sætte ovenpå. Som dækker den gamle.
Nogen der forstår hvad jeg mener og ved om det findes?
Det nemmeste når man skal tapetsere og skifte gulv er jo at fjerne gulvlisterne, men fordi vi har problemer med pudset, mente mureren vi skulle lade de gamle, der har siddet der i 60 år, blive siddende.
Men jeg tænkte at i stedet for at være superduperpicky med tapeterne og for at slippe for en skyggeprofil mod det nye gulv, burde der vel findes en løsning med en liste, som man ligesom kan sætte ovenpå. Som dækker den gamle.
Nogen der forstår hvad jeg mener og ved om det findes?

Du kan vel lade tapeterne gå ned til de gamle lister? Så svært er det nemlig ikke at skære tapeterne til mod listen og få det lige og pænt.
Jeg tror også, at det sparer dig en masse arbejde sammenlignet med at finde speciallister, der skal dække de gamle.
Har du nogen sprække mellem væg og liste i dag, kan du trække en tynd streng latex, inden du tapetserer.
Måske ikke svar på dit spørgsmål ang. speciallister, men alligevel...
Jeg tror også, at det sparer dig en masse arbejde sammenlignet med at finde speciallister, der skal dække de gamle.
Har du nogen sprække mellem væg og liste i dag, kan du trække en tynd streng latex, inden du tapetserer.
Måske ikke svar på dit spørgsmål ang. speciallister, men alligevel...
Og skulle du skære fuldstændigt skævt, så kan du male listerne en omgang, med en spartelkniv i vinklen mod væggen/tapetet, så du ikke får maling det forkerte sted... Det ses jo ved en nærmere betragtning, men ser godt ud på afstand!
Klik her for at svare