Jeg har skiftet køle-fryseskab i køkkenet. Sådan så det ud efter vi fjernede overskabet.

Væg i køkken med fjernet overskab, blotlagt trækonstruktion, stikdåse og værktøj på gulvet, klar til renovering. Væggen uden øverskab i køkkenet efter fjernelse af gammel køle-frys, med synligt gips og træstruktur bag en stikkontakt. Ødelagt gipsvæg med synligt trælægte bagved; spartelarbejde planlægges.

Planen jeg har er følgende:

1. Købe gipsmørtel.
2. Blande gipsen med vand i en spand.
3. Fugte væggen lidt med en våd svamp.
4. Spartle op med spartelspade.

Spørgsmål:
1. Er det en OK plan?
2. Hvilken gipsmørtel kan I anbefale? På nogle står der, at det kun er til små huller og at der ikke skal være træ under. Her tror jeg, at det er trævægge.

Skru den elektriske kontakt løs først.
Du får lettere adgang med bredspartlen og mindsker risikoen for at få fugtigt mørtel ind i den.
Kan jo være en god idé at tage sikringen ud også...

Bostik filler v28 har jeg god erfaring med, men det fungerer nok med hvilket som helst gipsmørtel.

• Synes
Rofaj
  • Laddar…
C
Lyder som en fremragende plan. Jeg ville bruge almindeligt gipsbrug/-puds, som man køber billigt i sække i byggemarkedet.

Jeg kan godt lide casco wallfiller, men der er sikkert ingen større forskel mellem forskellige mærker, gipsbruk er jo ikke et unikt produkt direkte.
Når du skal reparere så dybe skader, er det nemmest at gøre det i to omgange og lade det tørre imellem.

• Synes
Rofaj
  • Laddar…
Brug en forstøver til at fugte vennen.

• Synes
Rofaj
  • Laddar…
Hvis jeg fugter først og derefter påfører spartelmasse og lader det tørre, burde jeg så også fugte spartelmassen lidt for næste omgang spartelmasse?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.