Jeg har fået indbygget en kaminindsats, og pudsearbejdet omkring kaminen blev af forskellige grunde desværre ikke så godt. Da vi gerne vil have en glat overflade omkring kaminen, foreslog håndværkeren, at det bedste ville være at spartle overfladen i stedet, hvilket vi synes lyder godt.
Håndværkeren mener, at man ikke behøver at fjerne pudset, men at det går at spartle ovenpå pudset. For mig føles det som om holdbarheden kan blive mangelfuld, men jeg ved egentlig ingenting om pudsning, så det er mere en gætning. Er der nogen, der ved, om det er en passende løsning?

H Hans_H sagde:
Jeg har fået indbygget en kaminindsats, og pudsearbejdet omkring kaminens af forskellige grunde desværre ikke blev så godt. Da vi gerne ville have en glat overflade omkring kaminen foreslog håndværkeren, at det bedste ville være i stedet at spartle overfladen, hvilket vi synes lyder godt.
Håndværkeren mener, at man ikke behøver at fjerne pudset, men at det går at spartle ovenpå pudset. For mig føles det som om holdbarheden kan blive mangelfuld, men jeg ved egentlig ingenting om pudsning, så det er mere en gætning. Er der nogen som ved, om det er en passende løsning?
Hvis du vil have en helt glat overflade, burde spartel være perfekt rent kosmetisk. Derimod tør jeg ikke svare på, hvordan det reagerer på store temperaturvariationer?

• Synes
Hans_H
  • Laddar…
G Galten sagde:
Vil du have en helt glat overflade, burde spartelmasse være toppen rent kosmetisk. Derimod tør jeg ikke svare på, hvordan det reagerer på store temperaturvariationer?
Tak for det svar. Temperaturen er jo også noget, man skal have i tankerne, selvfølgelig. På grund af designet på kaminen/indbygningen er jeg dog ikke sikker på, at delene, der skal spartles, bliver særligt varme. Men jeg er lidt i tvivl om, det fungerer at spartle ovenpå puds.

H Hans_H sagde:
Tak for det svar. Temperaturen er jo også noget man skal have i tankerne selvfølgelig. Som følge af designet på ovnen/indbygningen er jeg dog ikke sikker på, at delene der skal spartles bliver specielt varme. Men jeg er lidt i tvivl om det virker at spartle ovenpå puds.
Det virker fint! Jeg har gamle pudsede vægge i mit hus, og jeg har repareret med almindeligt spartel, hvor det har været nødvendigt.

• Synes
Hans_H
  • Laddar…
Ingen problemer med at spartle på puds (y) er det kælder hvor der er fugtvandring i væggene så skal man bare vælge den rigtige slags.

• Synes
Hans_H
  • Laddar…
Luddis_1 Luddis_1 sagde:
Ingen problemer med at spartle på puds (y) er det kælder hvor der er fugtvandring i væggene skal man bare vælge den rette slags.
Nej, det er ikke i kælder. Tak for hjælpen!

• Synes
Luddis_1
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.