Hej!
Skal snart begynde at spartle op i stuen inden maling, og skal nu først begynde at reparere de værste revner og borehuller med husfix først.
Opdagede dog, at der var en træpanel eller hvad man vil kalde det, bag tapet og loftliste (som sad ovenfor den før). Ved med mig selv, at træ kan bevæge sig lidt baseret på luftfugtighed og temperaturforskelle(?)
Er det muligt at fylde sprækkerne mellem træpladerne med husfix, eller bør man gøre på en anden måde der? Vil jo helst ikke have, at det revner senere
tak på forhånd
En glad amatør
Skal snart begynde at spartle op i stuen inden maling, og skal nu først begynde at reparere de værste revner og borehuller med husfix først.
Opdagede dog, at der var en træpanel eller hvad man vil kalde det, bag tapet og loftliste (som sad ovenfor den før). Ved med mig selv, at træ kan bevæge sig lidt baseret på luftfugtighed og temperaturforskelle(?)
Er det muligt at fylde sprækkerne mellem træpladerne med husfix, eller bør man gøre på en anden måde der? Vil jo helst ikke have, at det revner senere
tak på forhånd
En glad amatør
Bedste svar
Absolut ikke spartle mellemrum mellem træplader. Træ bevæger sig med luftfugtigheden og skal kunne gøre det. Spartl over psss med gipsplader med papirstrimmel (ikke glasfiberdug) og spartelmasse, alternativt dæk med papirstrimler som man gør med papopsatte vægge og lofter.
Klik her for at svare



