Hej!

Hvad mener I er det bedste materiale og metode for at få en pæn overgang fra murstensvæg til gipsvæg?

Har lige nu fyldt sprækker med fugeskum for at tætne og gøre det mindre "hul" men hvad anbefaler I efter det?

• Murstensvæg møder gipsvæg med fugeskum i revnerne.
  • Murstensvæg og gipsvæg med fyldte mellemrum af skum for tætning og isolering.
  • Synes
R0ffe
  • Laddar…
Jeg har intet godt svar til dig, men er også nysgerrig på spørgsmålet. Skal lave præcis samme type forbindelse mod murstensvæg, både i form af gipstak mod væg, samt gipsvæg mod mursten.

Jeg har sat mine gipsplader noget tættere på murstensvæggen, og min plan er at fasede gipskanten af med kniv og derefter fuge med en slags elastisk overmalbar fuge. Hvor revnerne er større, må man måske først bygge op med en slags gipsmasse?

Eftersom du har så stor spricka, ville jeg have fyldt med gipsmørtel og derefter malet en gang og derefter brugt en bygningsfuge med høje elastiske egenskaber.

Hej!

Efter at jeg havde fyldt med fugeskum, tilføjede jeg Kalkbruk, som jeg havde til murstensvæggen, og lod det fylde så meget som muligt, og derefter spartlede jeg med finsparkel ovenpå det.

Det blev et ret godt resultat, men det tog lidt tid, før det tørrede, så jeg kunne spartle igen.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.