er ved at montere lister i loftet. men er ikke så god til det, og hjørnerne er jo heller ikke 90 grader. hørte at der findes spartelmasse, der har samme farve som træ, men har kun fundet en tube, der skulle være fyrfarvet, men den var jo transparent, så det hjalp jo ikke. findes der nogle "fusk" tricks til at få pæne hjørner uden revner :-[

om du skal male listerne, så fungerer malerfuge/latexfuge fremragende. Desværre tror jeg ikke, at de findes i træfarve.

blande trælim og savsmuld, brug det derefter som spartelmasse. Selvfølgelig skal du jo bruge spåner fra samme træsort.

listerne skal ikke males. glemte at skrive det. savsmuld og lim skal prøves :)

a westman sagde:
hørte at der findes spartelmasse som har samme farve som træ men har kun fundet en tube der skulle være fyrfarvet, men den var jo transparent så det hjalp jo ikke.
Der findes fyrretræsspartelmasse. På arbejdet bruger vi AG's fyrretræsspartelmasse, en lille dåse. Hvis det lyder interessant, kan jeg prøve at huske at kigge efter hele navnet i morgen. Det BURDE være muligt at få fat i som privatperson...

¤ maria ¤ sagde:
Der findes fyrretræsspartel. På jobbet bruger vi AG's fyrretræsspartel, en lille dåse. Hvis det lyder interessant, kan jeg prøve at huske at kigge efter hele navnet i morgen. Det BURDE være muligt at få fat i som privatperson...
ville være fantastisk. mvh a westman

C
Zar har også en træspartel ("Zar wood patch") baseret på latex og savsmuld, som er nem at bearbejde og kan bejdses og laseres uden at det ses alt for meget. Findes i flere forskellige farver for at matche diverse forskellige træsorter. Sælges i farvehandlen.

Jeg huskede spacklet! (lagde en note på mobilen ;))

Ages hurtigspackel i farve furu2
www.svedo.se

Det ser ud til at være en lille virksomhed, så bor du ikke i nærheden af en forhandler, kan du måske bestille direkte fra Gränna.

kanon. må nok ringe derhen. bliver lidt langt at køre ellers. takker :D

Er der nogen, der ved om det virker at lave Lut med hvidpigment på dette. så tage hårdvokse med hvidpigmnet ("Zar wood patch") Hvis det går, nogle tips

Har små springer som jeg gerne vil skjule

Gør sådan her:

https://www.youtube.com/watch?v=4tRayrmwpfQ

Altså, den ene del saves lige, og den anden 45 grader. Den på 45 grader saver du ud, så den passer mod den lige del. Passer fint, hvis hjørnet ikke er 90 grader :-)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.